دبیر جشنواره ششم و هفتم الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی»:

«کنکورزدگی» مانع از تحقق اهداف سند تحول می‌شود

استان‌های یزد، شهرستان‌های استان تهران و قزوین الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» شدند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و دبیر جشنواره ششم و هفتم الگوهای برتر تدریس «تفکر و سبک زندگی» معضل «کنکورزدگی» را یکی از چالش‌های بزرگ بر سر راه تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
«کنکورزدگی»  مانع از تحقق اهداف سند تحول می‌شود

آیین اختتامیه ششمین جشنواره و افتتاحیه هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» امروز سه شنبه دوم دی ماه 99 به صورت وبینار با مدیریت استان یزد به عنوان دبیرخانه کشوری این جشنواره برگزار شد.

عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد و دبیر جشنواره ششم و هفتم الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» در این وبینار با اشاره به اهمیت اسناد بالادستی در نظام تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: امروز هدف مهم آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی را مدنظر دارد. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی برنامه درسی ملی و کتاب‌های درسی است. یکی از مهم‌ترین این دروس درس تفکر و سبک زندگی است که دو مقوله مهم چگونه زیستن و چگونه اندیشیدن را آموزش می‌دهد چرا که تبلور این دانش و نگرش در رفتارهای فردی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است معلمان ما به فنون تدریس و مهارت‌های تربیتی برای تحقق اهداف این درس تجهیز شوند. متاسفانه «کنکورزدگی» یکی از چالش‌های بزرگی است که مانع از تحقق اهداف سند تحول می‌شود. جشنواره تصمیم گرفته است برای اهمیت بخشی به درس تفکر و سبک زندگی هر سال با همت اداره کل امور تربیتی و مشاوره جشنواره الگوهای برتر تدریس را در این درس اجرا کند تا بتوانیم در راستای سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب برداریم.

دبیر جشنواره هفتم و هشتم الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» خاطرنشان کرد: ارتقای کمی و کیفی شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی، اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه‌های تدریس، مکتوب کردن تجربیات و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و اندوخته‌ها و ترغیب و تشویق مربیان، مشاوران و دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یادهی-یادگیری از اهداف این جشنواره است.

وی درباره حضور معلمان در جشنواره هفتم الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» گفت: 300 اثر به دبیرخانه استان ارسال شده است که پس از داوری 3 استان یزد، شهرستان‌های استان تهران و قزوین بالاترین امتیازها را کسب کردند که امروز در این جمع از آنها تجلیل می‌شود. در جشنواره هفتم 10 استان از صد درصد سهمیه اختصاص یافته خود استفاده کردند.

دانافر در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در تحقق رسالت تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین که رسالت انباست توفیق پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار