امیر مهدی مدبر رتبه دوم مداحی در کشور:

پیروی از قرآن و عترت (ع) بهترین راه برای هدایت افراد است

شیروان(پانا)- به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان عزیز با تفکر و سبک زندگی مداحان اهل بیت(ع)، گفتگویی با جناب آقای امیر مهدی مدبر یکی از مداحان منتخب مسابقات کشوری انجام داده ایم که تقدیم حضور همه شما علاقمندان می گردد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پیروی از قرآن و عترت (ع) بهترین راه برای هدایت افراد است

جناب آقای امیر مهدی مدبر ضمن تقدیر و تشکر از حضور جنابعالی در این گفتگوی صمیمی، لطف نموده به صورت مختصر خودتان را معرفی نمایید.

باسلام‌ و احترام و تشکر از تمامی دوستانی که در عرصه مداحی اهل بیت (ع) نوکری می نمایند به رسم ادب و توکل بر خداوند متعال، بنده امیرمهدی مدبر اهل شهرستان شیروان (استان خراسان شمالی) و فعال در عرصه مداحی، قرآن، عترت(ع) و نوکر درب خانه ی اهل بیت(ع) هستم، بنده از کودکی در دستگاه امام حسین(ع) بزرگ شده و مداحی کرده ام و اکنون نیز نوحه خوان این خانه ام و افتخاری برای خود و خانواده می دانم که برای اهل بیت(ع) مداحی و روضه خوانی می نمایم.

برای کسانی که بخواهند وارد حوزه مداحی شوند چه سفارشی دارید؟

دوستانی که علاقمند به مداحی هستند باید با پشت کاری قوی وارد این حوزه شده و اولین کاری که باید انجام دهند این است که حتما در دوره های آموزشی شرکت نموده و آموزش های لازم را زیر نظر اساتید این رشته ببینند و اساتید این رشته واقعا زحمت فراوانی می کشند لذا باید از اساتید خوب نیز تقدیر شود و افرادی که مداحی را یاد می گیرند باید همیشه مدیون لطف خداوند متعال، اهل بیت (ع)، پدر و مادر و اساتید باشند.

مداحی چه برکاتی می تواند برای مداحان داشته باشد؟

مداحی برکات خاص زیادی دارد، می گویند یکی از درب های بهشت مختص مداحان است و همین برای مداحان کافی است، لذا همه ما باید به گونه ای عمل نماییم که تمام کارهایمان مورد قبول و رضایت خداوند منان و اهل بیت (ع) قرار بگیرد و در زندگی بنده نیز مداحی تاثیر های فراوانی داشته و آن قدر زیاد است که نمی شود بیان کرد و به طور خلاصه باید گفت که مداحی، یعنی عاشقی کردن در دستگاه اهل بیت(ع).

در جهت رشد رشته مداحی چه درخواستی از مسئولان و خانواده های محترم دارید؟

از مسئولین محترمی که در راه اسلام و انقلاب با جان و دل خدمت می کنند درخواست دارم که همیشه ما را در جهت گسترش و تقویت این رشته همراهی نمایند و امیدوارم که ان شا ء الله همیشه روزگار پویا و جاودان باشند و از والدین عزیز نیز تقاضامندم که فرزندان خود را به کلاس های مداحی هدایت نموده تا آموزش های لازم را در زمینه مداحی فرا بگیرند تا با آمادگی بیشتر در همه مناسبت های ملی و مذهبی بتوانند مداحی کنند و بچه هایی که با رهنمودهای قرآن و عترت(ع) آموزش می ببیند مطابق روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرموده اند: فرزند صالح گلی از گل های بهشت است، تربیت خواهد شد.

به دانش آموزان علاقمند به فراگیری مداحی چه توصیه ای دارید؟

همه ما باید آنچه را که در نظام خانواده و تعلیم و تربیت اسلامی فرا گرفته ایم در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار ببندیم و لذا نوجوانان و جوانان ما هر چه قدر بیشتر با قرآن و عترت(ع) آشنا شوند زندگی آنان بهتر خواهد شد و عطر و بوی این دو امانت نفیس و گران بهاء در شهر خواهد پیچید چرا که قرآن و عترت(ع) نشان دهنده ی راه درست به همه بشریت و انسان ها است، و بنده به همه دانش آموزانی که علاقمند به فراگیری مداحی هستند سفارش می کنم که حتما پیگیر باشند و در دوره های آموزشی شرکت نموده و انواع سبک های مداحی در مجالس مختلف را یاد بگیرند.

تا کنون در سطح کشور و در رشته مداحی چه رتبه هایی را کسب نموده اید؟

به لطف الهی و دعای والدین و کمک اساتید مداحی توانستم رتبه دوم مسابقات کشوری، رتبه اول و دوم مسابقات استانی و شهرستانی را در مسابقات مداحی آموزش و پرورش و رتبه اول مسابقات اذان شرکت منطقه چهار عملیات گاز و ... را کسب نمایم و در حال حاضر نیز به عنوان یک نیروی فعال در جمعیت هلال احمر، کانون مداحان، و دیگر ستادها و نهاد ها مشغول به همکاری هستم.

آیا مداحی را می توان به عنوان یک شغل در جامعه محسوب کرد؟

خیر، مداحی شغل نیست، مداحی نوکری و عشقی مقدس به اهل بیت(ع) است و خداوند را شاکریم که یکی از درب های رحمت بهشت خود را به مداحان اهل بیت(ع) اختصاص داده است و در نهایت خوشبختی یعنی اینکه امام حسین(ع) را داریم و فردای قیامت هم مقابل حضرت زهرا (س) رو سفید هستیم و همین برای ما کافی است.

آخرین پیام؟

از سایت خبرگزاری پانا و دیگر دوستانی که در این راه خدمت می کنند تشکر می کنیم‌ و کلام آخر، درود خداوند بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دیگر اینکه ان شاء الله زمینه ظهور و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) را فراهم و آماده نماییم.

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) و من الله توفیق.

گفتگو حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار