شکایت مجدد ترامپ به دیوان عالی برای تغییر نتیجه انتخابات

تهران (پانا) - در ادامه جنجال‌ های پساانتخاباتی در آمریکا، ستاد دونالد ترامپ به امید تغییر نتیجه انتخابات، بار دیگر به دیوان عالی آمریکا شکایت کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
شکایت مجدد ترامپ به دیوان عالی برای تغییر نتیجه انتخابات

به گزارش جماران از رویترز، «رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از شکایت ستاد انتخاباتی او به دیوان عالی آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. در بیانیه منتشر شده توسط وکیل شخصی ترامپ و سرپرست تیم حقوقی وی، نوشته شده که ستاد انتخاباتی رئیس‌‌جمهور آمریکا دادخواستی را به دیوان عالی ارائه داده و خواستار تغییر سه حکم دادگاه پنسیلوانیا درباره آرای پستی در این ایالت شده است.

جولیانی در این خصوص گفت: «دادخواست ستاد انتخاباتی [ترامپ]، خواستار تغییر سه حکمی است که حمایت‌‌های مجلس قانون‌‌گذاری پنسیلوانیا در برابر تقلب آرای پستی را از بین برده است».

وکیل ترامپ در ادامه توضیح داد که آنها خواستار تمام «راهکارهای مناسب» هستند که به مجلس پنسیلوانیا اجازه دهد 20 رای الکترال این ایالت را به ترامپ تقدیم کند. این در حالی است که «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات با اختلاف 80 هزار رای مردمی در پنسیلوانیا توانست 20 رای الکترال این ایالت را از آن خود کند.

«جاشوا داگلاس» استاد حقوق انتخاباتی در دانشگاه کنتاکی، این دادخواست ستاد ترامپ را «بیهوده و پوچ» توصیف کرده و گفت این اقدام مانع رئیس ‌جمهور شدن بایدن در تاریخ 20 ژانویه (1 بهمن) نمی‌‌شود.

ترامپ علی‌ رغم رای مجمع گزینندگان آمریکا به جو بایدن و تایید پیروزی او در انتخابات ریاست‌ جمهوری، این نتیجه را نپذیرفته و تیم حقوقی او به رهبری جولیانی ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست ‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌‌هایی را در ایالت‌‌های مختلف تنظیم کرده اما این شکایت‌‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌ا‌ند.

پیش از این نیز رسانه‌‌های آمریکایی از احتمال توسل ترامپ به حکومت نظامی برای استقرار ارتش در ایالت‌‌های کلیدی جهت تغییر نتیجه انتخابات خبر داده بودند.

در خبری دیگر شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده است که مسئولان ارشد کنگره آمریکا با تصویب پیش‌نویس قانون تامین مالی دولت و اختصاص بسته نجات اقتصادی برای مقابله با پیامد‌های کرونا موافقت کردند. «میچ مک‌ کانل» شامگاه یکشنبه در صفحه توئیتری خود از این توافق خبر داد.

بر این اساس، رهبران کنگره بر سر یک بسته محرک و حمایتی 900 میلیارد دلاری توافق کردند تا در شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، بین مشاغل کوچک، بیمارستان‌‌ها و مدارس توزیع شود.

این توافق پس از 8 ماه رفت و برگشت، بین رهبران جمهوری ‌خواه و دموکرات به دست آمد و قرار است در روز دوشنبه به وقت محلی رای‌‌گیری شود. پیش‌بینی می‌‌شود این قانون شامل 300 دلار هفتگی در بیمه بیکاری و همچنین دور دوم محرک‌ها و حمایت مجدد از مشاغل کوچک باشد.

نمایندگان هر دو مجلس فرصت دارند قبل از رای‌گیری، این لایحه را که به بسته هزینه‌‌های سالانه دولت پیوست شده است، بررسی کنند. از این رو، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس قطعنامه‌‌ای را تصویب کنند که بودجه دولت را بیش از مهلت 20 دسامبر که قبلاً با آن روبرو بودند، تمدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار