حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه بسته تحولی خوانا:

یک بیستم دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح خوانا هستند

اگر از ۵ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح مراقبت کنیم به نتایج خوبی می‌رسیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد اگر مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن به نحو دقیق و درستی از سوی فرزندان فرا گرفته شود مسیر آینده فرزندان درخشان تر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
یک بیستم دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح خوانا هستند

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه بسته تحولی مدرسه خوانا با بیان اینکه این طرح برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد اظهار کرد: باید در این طرح به دنبال خلق نتاج واقعی باشیم تا خودمان را قانع کند. قطعا می‌دانید هم مطالعات نظری و هم تجربیات و مطالعات شهودی حاکی از این است که 4 مهارت طرح خوانا 4 مهارت راهبردی در تکمیل شخصیت و پرورش فرد هستند که می‌تواند در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیت‌های فرد موثر باشد.

وی افزود: اگر مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن به نحو دقیق و درستی از سوی فرزندان فرا گرفته شود مسیر آینده فرزندان درخشان تر خواهد شد.

حاجی میرزایی بیان کرد: انسانی که بهتر گوش می‌کند عالم تر، عمیق تر و فهیم تر است، انسانی که می‌تواند خوب سخن بگوید و سخن خوب بگوید اعتماد به نفس بیشتری دارد و امکان ظهور بیشتری در جامعه پیدا می‌کند افرادی را داریم که عالم هستند اما قدرت بیان اندیشه و افکارشان را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مهارت‌ها باید در دوران ابتدایی شکل بگیرد افزود: شما وارد کاری شدید که میوه آن میوه یک ساله و ۲ساله نیست بلکه میوه تمام عمر است و اگر این نهال درست کاشته شود برداشت همیشگی دارد.

وی با بیان اینکه برخورداری‌های این کار نامحدود و فراوان است و ما دنبال نمایش نیستیم تاکید کرد ما دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم بلکه به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم، اگر از ۵ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش این طرح مراقبت کنیم به نتایج خوبی می‌رسیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اصراری نداریم عدد را بالا ببریم چراکه مهم کیفیت کار است گفت: عدد را به یک بیستم دانش‌آموزان تقلیل دادیم و باید روش‌های مناسبی نیز برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از افراد دخیل در این اقدام افزود: هفته‌ای نیست که نتایج این طرح را پیگیری نکنم. روزهای جمعه صبح تا ظهر اختصاص به کنترل پیشرفت طرح‌های مهم وزارتخانه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار