معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

ارتقا کیفیت فعالیت‌های پرورشی از اهداف اصلی امور ‌تربیتی است

شهرری(پانا)- جلسه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی با حضور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، کارشناس فرهنگی و هنری، سرگروه کیفیت‌بخشی و نمایندگان قطب‌های پرورشی این منطقه، با هدف ارتقا کیفیت فعالیت‌های تربیتی در این منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۸۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقا کیفیت فعالیت‌های پرورشی از اهداف اصلی امور ‌تربیتی است

رحمت‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران پرورشی در شرایط آموزش غیر‌حضوری خاطر‌نشان کرد: با همت همکاران فعال پرورشی امسال با وجود شرایط سخت کرونایی آمار ثبت‌نامی در سامانه همگام بیشتر از سال‌های گذشته داشتیم.
او افزود: ارتقا کیفیت فعالیت‌های پرورشی از اهداف اصلی امور ‌تربیتی است؛ با توجه به طرح قطب‌بندی سرگروه‌های پرورشی اجرا شده در سطح ناحیه یک ری و تقسیم‌بندی مدارس منطقه در حوزه پرورشی به ده قطب جداگانه، به طور میانگین در هر قطب 10 مدرسه گنجانده شده است که اهداف و‌ وظایفی برای این سرگروه‌ها در نظر گرفته شده و هدف از تشکیل این جلسه، تشریح وظایف سرگروه‌های قطب‌های پرورشی در خصوص کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی است.
قاسمی‌پور همچنین به عضویت همکاران پرورشی در کانال تربیتی نگارخانه در پلتفورم شاد تاکید کرد و گفت: ظرفیت 12 هزار نفری این کانال موجب خواهد شد که تمام همکاران حوزه تربیتی به همراه دانش‌آموزان از مطالب و تولید‌ محتواهای گزیده شده این کانال استفاده کنند و تجربیات برتر خود را در این کانال به اشتراک با سایر مخاطبین قرار دهند.

هم‌اندیشی در خصوص پاسخ به بخشنامه‌های پرورشی

در ادامه احسان رمضانی کارشناس فرهنگی و هنری ناحیه یک ری در این جلسه اظهار کرد: سرگروه‌های پرورشی موظف هستند هر ماه یک جلسه نظارتی بر فعالیت‌های تربیتی با معاونین پرورشی قطب تحت‌پوشش برگزار کنند و فرم ارزیابی سالانه پرورشی را تکمیل و بررسی کنند. در این جلسات همکاران پرورشی با یکدیگر تبادل‌نظر می‌کنند و تجربیات امور‌ تربیتی خود را در زمان آموزش غیر‌حضوری با هم به اشتراک می‌گذارند و از ایده‌های خلاقانه و به‌روز همکاران خود استفاده می‌کنند. همچنین ممکن است همکاران در مورد بعضی از بخشنامه‌های تربیتی دچار ابهام شوند که هم‌اندیشی در خصوص پاسخ به بخشنامه‌های پرورشی یکی دیگر از اهداف تشکیل جلسات این قطب‌ها است.
رمضانی افزود: از اهداف مهم دیگر جلسات سرگرو‌های قطب‌های پرورشی شناخت ظرفیت‌های همکاران ما در این حوزه در سطح منطقه است که با این روش استعداد‌های هنری، قرآنی و سایر توانمندی‌های همکاران پرورشی در سطح منطقه قابل شناسایی خواهد بود.
پیگیری موثر جشنواره‌ها و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان توانمند، کیفیت‌بخشی به تولید ‌محتوا‌های پرورشی با رویکرد دانش‌آموزی از دیگر وظایف سرگروه‌های پرورشی است.
در پایان این جلسه، سرگروه‌های پرورشی نکته‌هایی در خصوص تجربیات پرورشی خود در زمان آموزش غیرحضوری، معضلات و خواسته‌های خود را با کارشناسان پرورشی مطرح کردند.

خبرنگار: سمیه نیک فکرم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار