برگزاری جشنواره شهر آماده، جهت پیشگیری و مقابله با بحران

تهران (پانا) - دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 14 معتقد است هدف از جشنواره شهر آماده این است که افراد ساکن در منطقه و محله شهری، قبل از وقوع زلزله، بتوانند پایگاه ها و فضاهای امن را جهت اسکان اضطراری، شناسایی کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره شهر آماده، جهت پیشگیری و مقابله با بحران

زیاری؛ دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 14، در گفت و گو با پانا گفت: هدف از فراخوان جشنواره شهر آماده، آماده بودن تک تک افراد جامعه در برابر حوادث است. افراد ساکن در منطقه و محله شهری، قبل از وقوع زلزله، بتوانند پایگاه ها و فضاهای امن را جهت اسکان اضطراری، شناسایی کنند.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران جهانی، سه زمان را برای مواقع بحرانی تعریف کرده است. این سه مرحله شامل: 1. قبل از حادثه (پیشگیری) 2. حین وقوع حادثه 3. بعد از حادثه است.

وی افزود:‌ در مرحله اول، فرد لازم است قبل از حادثه، کارهایی مانند: تهیه کیف یا کوله نجات، مانور در خانه و... را انجام دهد. در تعریف مرحله دوم هم، اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در حین وقوع زلزله دارد. در تعریف مرحله سوم یا بعد از حادثه گفته شده: اگر زلزله شدت زیادی نداشت و آسیب جدی به اماکن نرسیده بود، بعد از اعلام وضعیت سفید، افراد می توانند به محل زندگی خود بازگردند. اگر شدت زلزله زیاد بود و باعث ایجاد تخریب شد در آن زمان با استفاده از شناسایی سوله های امن، افراد خود را به نقاط امن برسانند.

در ادامه وی افزود: اگر هر فرد در هر خانواده ای آموزش دیده باشد، می تواند کمک مناسبی برای نجات جان و مال خود و خانواده اش باشد و هدف سازمان مدیریت بحران هم این است که تمام اعضای خانواده آموزش دیده باشند.

وی در انتها اشاره کرد: جشنواره شهر آماده با موضوع پیشگیری و مواجهه با بحران است و دانش آموزان می توانند با تهیه عکس یا فیلم کوتاه، در این جشنواره شرکت کنند.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت جشنواره tehranpicturefestival.ir مراجعه کنند.

*مبینا سبزه علی، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار