افتتاح پارلمان مشورتی اولیای دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی

تهران (پانا) - با حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مراسم افتتاح پارلمان مشورتی اولیای دانش‌آموزان استثنایی استان خراسان رضوی و تقدیر از اولیا و مدارس برگزیده در حوزه انجمن اولیا و مربیان این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پارلمان مشورتی اولیای دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی با تاکید بر اینکه مشارکت اولیا در نظام تعلیم و تربیت بالاصاله است اظهار کرد: به دلیل نوع مسئولیتی که اولیا و خانواده در حوزه تعلیم و تربیت دارند مشارکت آنان بالاصاله است و این مشارکت بالوکاله نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید مشارکت واقعی اولیا در نظام تعلیم و تربیت را فراهم کنیم گفت: مشارکت واقعی با مخاطبین، تقاضا محورانه، مستمر و نظام مند است و آموزش و پرورش استثنایی به دنبال چنین مشارکتی است.

حسینی با بیان اینکه چون مشارکت اولیا در آموزش و پرورش بویژه در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه اصالت دارد لذا نگاه ما مشارکتی واقعی است اظهار کرد؛ نگاه آموزش و پرورش به مشارکت اولیا مشارکتی تقاضامحورانه، مستمر و نظام مند است.

وی افزود: در راستای مشارکت نظام مند و مستمر، انجمن اولیا و مربیان در آموزش و پرورش شکل گرفته است و برای استمرار این حرکت مطلوب در سال جاری شیوه نامه پارلمان مشورتی اولیا در آموزش و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است. علاوه بر تشکیل پارلمان مشورتی اولیا در استان ها از هر استان دو ولی دانش آموز به نمایندگی از اولیا دانش آموزان با نیازهای ویژه به پارلمان کشوری اولیا راه پیدا کرده اند که جلسات مستمری با این اولیا در حال برگزاری است.

حسینی در ادامه با تشریح روند فعالیت پارلمان اولیا اظهار کرد: شیوه کار این پارلمان شبیه مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان اولیا میتوانند علاوه بر نظارت بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه لوایح و طرح های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی را به تصویب برسانند.

معاون وزیر با بیان اینکه در زیست بوم کرونا نقش والدین در تعلیم و تربیت بویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی پر رنگ تر از همیشه است اظهار کرد: مشارکت اولیا در تعلیم و تربیت موجب ارتقای کیفیت آموزش، شکوفایی استعدادها و مهارت های دانش آموزان می شود.

حسینی رسالت اصلی آموزش و پرورش را تبدیل منابع انسانی به سرمایه های انسانی دانست و افزود: با کمک انجمن اولیا و مربیان طرح یاوری اولیا در مدارس استثنایی نیز اجرایی شده است و اولیا هنریار، فن یار، ورزش یار، دانش یار و مدیر یار به کمک نظام تعلیم و تربیت آمده اند.

معاون وزیر با اشاره به طرح اولیای دستیار معلم اظهار کرد: در زیست بوم کرونا باید از تمام ظرفیت اولیا برای آموزش فرزندانشان بهره برد و طرح اولیا دستیار معلم به دنبال بهره گیری حداکثری والدین در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار