به مناسبت هفته حمل‌ و نقل؛

بهره‌ برداری از سه و نیم کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال آذربایجان‌غربی

ارومیه(پانا) - به مناسبت هفته حمل‌ونقل، ۳.۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌ برداری از سه و نیم کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال آذربایجان‌غربی

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، همزمان با هفته حمل‌ونقل، مراسم بهره‌برداری از ٣ کیلومتر و ۵٠٠ متر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال آذربایجان‌غربی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، معاون عمرانی استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران برگزار شد.

این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال استان در قطعه پنجم بزرگراه سلماس_ خوی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

در یک سال گذشته ۴٨ کیلومتر از کریدور بزرگراهی کشور به بهره برداری رسیده و برنامه ریزی ٧۴ کیلومتر از کریدور انجام شده تا پایان خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

باتوجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل در منطقه یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش های اقتصادی به شمار می رود.

وجود یک‌هزار مرز مشترک و همجواری آذربایجان غربی با سه کشور؛ این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده و عمده حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می شود.

در این بین، کریدور بزرگراهی غرب کشور با هدف توسعه شبکه بزرگراهی و‌ ارتقای کیفیت مسیر دسترسی پایانه مرزی بازرگان به بندر امام خمینی(ره) اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار