مدیرکل محیط زیست هرمزگان:

پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد

تهران (پانا) - به‌گفته مدیرکل محیط زیست هرمزگان پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد

به‌گزارش مهر، حبیب مسیحی تازیانی در تشریح آخرین وضعیت پلنگ ایرانی بیان داشت: روز سه شنبه گزارشی مبنی بر به تله افتادن یک فرد پلنگ در شهرستان بشاگرد دریافت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله تیمی متشکل از کارشناسان، دامپزشکان و محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای میناب و بشاگرد جهت پیگیری موضوع و رهاسازی پلنگ به منطقه اعزام شدند، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل ازدحام جمعیت افراد محلی و خطرات احتمالی فعالیت تیم بطور موقت متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌ها با همکاری دامپزشکان اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس برای نجات پلنگ مذکور روز گذشت (۲۷ آذرماه) ادامه یافت و پلنگ مذکور با موفقیت بیهوش شد و اقدامات لازم برای انتقال به بندرعباس و درمان انجام و نتیجه عملیات متعاقباً اعلام خواهد شد.

مسیحی تصریح کرد: یک قلاده یوزپلنگ ایرانی گرفتار شده در تله دام در ارتفاعات منطقه سندرک میناب پس از سه روز از تله نجات داده شد و برای درمان به بندرعباس منتقل شده است.

به گفته مدیرکل محیط زیست هرمزگان، این پلنگ ماده با سن حدود ۵ سال است و ۴۲ کیلوگرم وزن دارد.

وی افزود: تله‌ای که این پلنگ در آن گرفتار شده، مردم محلی برای مقابله با گرگ و شغال‌ها که مرتباً به گله‌های بز و گوسفند مردم حمله‌ور می‌شدند کار گذاشته اند که متأسفانه این پلنگ ایرانی در آن گرفتار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار