پرهیز از دورهمی یلدا برای جلوگیری از پیک بعدی کرونا

اردبیل(پانا)- استاندار اردبیل اعلام کرد مردم در اقدامی همانند سیزده بدر که هیچکس برای گردش از خانه بیرون نیامد، از دورهمی در شب یلدا نیز با هدف جلوگیری از بروز پیک بعدی کرونا پرهیز کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پرهیز از دورهمی یلدا برای جلوگیری از پیک بعدی کرونا

اکبر بهنام جو در جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار ، جلوگیری از بروز پیک بعدی کرونا با رعایت تک تک مردم، بزرگترین اقدامی است که در راستای تکریم از این قشر زحمتکش انجام می دهیم.

او تلاش های پرستاران و بسیجیان را در جریان اجرای طرح های غربالگری یادآور شد و تصریح کرد: در این برهه که میزان بستری از ۵۲۵ به زیر ۴۰۰ رسیده باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این روند را حفظ و شاهد کاهش بستری ها و فوتی ها باشیم.

بهنام جو از انجام هفت هزار تست سریع در استان خبر داد و گفت: ۷۰۰ مورد از این تعداد مثبت بوده و ۱۶۷ نفر به بیمارستان ها اعزام شدند.

او اظهار کرد: انجام تست سریع ادامه دارد و۱۰ هزار تست دیگر نیز به زودی به استان تحویل داده می شود.

استاندار اردبیل توجه به ورزش و تغذیه را برای جلوگیری از بیماری های زمینه ای ضروری دانست و گفت: میزان ابتلا به کرونا در این موارد بیشتر است و باید با ورزش و تغذیه سالم از بروز این بیماری ها جلوگیری کنیم.

بهنام جو فشار خون، دیابت، چاقی و بیماری های قلبی را از جمله مواردی دانست که در بین بیماران بستری شده این مشکلات وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار