در مراسم افتتاح طرح‌های ملی حمل و نقل و عمران شهری؛

روحانی: تاخیر یک ساعته برای دولت در «لغو تحریم‌ها» جایز نیست

وظیفه دولت بی‌اثرکردن تحریم‌ها و هم تلاش برای شکستن تحریم‌هاست/ مقاومت و ایستادگی مردم، حتما و قطعا موجب تسلیم دشمن می‌شود/ در گذشته در کلان‌شهرها و در تهران فضا را می‌فروختند تا شهر را اداره کنند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حفظ وحدت ملی، تاکید کرد همه باید به وحدت ملی تاکید کنیم، وحدت ملی قدرت ملی را برای ما می‌سازد و این قدرت ملی است که دیگران را به تسلیم وامی‌دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: تاخیر یک ساعته برای دولت در «لغو تحریم‌ها» جایز نیست

حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی حمل و نقل و عمران شهری و در ارتباط با مجموعه شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران و استانداری، ضمن دستور افتتاح ایستگاه‌های برج میلاد و امیرکبیر، از تلاش‌ها و زحمات مجموعه شهرداری تهران، شورای شهر و استانداری قدردانی کرد و گفت: کار بسیار سنگینی برای اداره شهر تهران بر عهده شهرداری، شورای شهر و استانداری تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: مترو یک وسیله حمل و نقل بسیار خوب و عادلانه در اختیار مردم بوده و به خاطر کمکی که به هوای پاک می‌کند بسیار اهمیت دارد. برای دولت این زمینه بسیار مهم است. مصوبه اخیری که در دولت گذراندیم برای اضافه کردن 5 هزار دستگاه اتوبوس از جمله اقداماتی بود که برای کلان شهرها صورت گرفت.

رئیس‌جمهوری همچنین در ارتباط با ریاست شورای اسلامی شهر مشهد و در افتتاح پایانه زیر سطحی مجد و طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری مشهد تاکید کرد: شهر مشهد به ویژه اهمیت زیادی دارد به دلیل زائرانی که برای زیارت به مشهد شرف‌یاب می‌شوند. امیدوارم شورای شهر و شهردار مشهد و استانداری موفقیت بیشتری برای خدمات بیشتر برای مردم مشهد و زائران داشته باشند.

روحانی همچنین در ارتباط با تبریز و افتتاح ایستگاه‌های ۹، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ متروی تبریز، گفت: باعث خوشحالی همه مردم است، توسعه و آبادانی یک شهر تاریخی، تبریز قهرمان. دولت تا پایان دولت در کنار شما مسئولان شهری خواهد بود و حتما کمک‌های لازم برای شهر بسیار مهم تبریز ما انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهوری در ادامه افتتاح طرح‌های شهری، در ارتباط با شهر ابهر و مراسم بهره‌برداری از ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی در ابهر برای متروی تبریز، اصفهان و شیراز، گفت: ما خوشحالیم که امروز بخش اعظم همه صنعت حمل و نقل به دست جوانان و مهندسان ما ساخته می‌شود. مهندسان ما در کارخانه‌های کشور واگن‌های مترو را می‌سازند و این بسیار حائز اهمیت است و موجب خوشحالی است.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین در مراسم افتتاح نیروگاه ۲۰۰ تنی زباله‌سوز در شهرستان نوشهر افزود: مساله زباله‌سوز اهمیت ویژه‌ای هم برای مردم و هم محیط زیست دارد. از ابتدای دولت یکی از مواردی که تاکید می‌کردم همین مساله بود. تاکید من این است که حتی اگر جایی نیروگاه برای ما امکان‌پذیر نبود خود زباله‌سوز هم بدون نیروگاه برای ما اهمیت دارد. استان‌هایی که کنار ساحل آب‌های شمالی و جنوبی قرار دارند باید برای موارد مهم زباله‌سوز داشته باشند و دولت در این زمینه کمک خواهند کرد.

یکشنبه از خدمات پرستاران تقدیر خواهم کرد

رئیس‌جمهوری در ادامه افتتاح این طرح‌ها در سخنانی با تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری گفت: ایشان الگوی مبارزاتی زنان ما و جهان در طول تاریخ بوده است و خواهد بود. این روز میلاد روز پرستار هم هست. ما در روز یکشنبه در جلسه جداگانه‌ای، از خدمات پرستاران عزیر تقدیر خواهم کرد.

تاکید بر حل مشکلات مردم اهواز

روحانی با بیان اینکه 99 پروژه با اعتبار 7950 میلیارد تومان امروز افتتاح شد، گفت: حدود 74 درصد جمعیت ما در شهرها زندگی می‌کنند و متاسفانه روستاها خالی شده است. ما باید مهاجرت معکوس را رقم بزنیم. یکی از خدمات دولت، خدمات رسانی به روستاها در زمینه‌های مختلف بوده است. بخشی از اداره شهر اما مانند گاز و برق و آب و بهداشت و ... مستقیما بر عهده دولت است. بخشی از خدمات هم بر عهده شهرداران است و در زمینه اداره شهر از نظر حمل و نقل و حوادث غیرمترقبه باید آمادگی کامل داشته باشیم. متاسفانه در شهر بزرگ اهواز به دلیل بارندگی و آب گرفتگی مردم دچار مشکلاتی شدند. من همینجا اعلام میکنند که همه دستگاه‌ها تلاش کنند مشکلات مردم را پیگیری کنند.

رئیس‌جمهوری همچنین با قدردانی از زحمات شهرداران به ویژه در ایام کرونا، گفت: بسیار خوشحالم که با همکاری کادر درمان و مردم و همه نیروها از موج سوم عبور کردیم و امیدوارم با تلاش مضاعف دچار موج چهارم نشویم.

در گذشته در کلان‌شهرها و در تهران فضا را می‌فروختند تا شهر را اداره کنند

روحانی با بیان اینکه در اداره شهر کمک هم مردم، هم شهرداران و هم دولت نیاز است، گفت: مساله لایحه مدیریت شهری و همچنین اقداماتی که انجام گرفت برای لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و اینکه امروز بخشی از مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، این مبانی است که باعث درآمد شهرداری‌ها خواهد شد. در گذشته در کلان‌شهرها به ویژه تهران، فضا را می‌فروختند تا بتوانند شهر را اداره کنند. در واقع حقوق مردم محله را می‌فروختند به کسی که میخواست برجی را بالا ببرد. اگر ما درآمد پایدار ایجاد کنیم می‌توانیم از این گونه اقدامات ناصحیح فاصله بگیریم. امروز این قدم‌ها انجام گرفته است. تاکید می‌کنم سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی که مصوب است و روی این سند زحمات زیادی کشیده شد، باید طبق این سند عمل شود. زیبایی شهر مهم است به ویژه شهرهای تاریخی و بنام ما. وقتی شهر زیبا شود و ساختمان‌ها در چارچوب هویت آن شهر باشد، جاذبه ایجاد می‌کند و موجب گردشگری و آبادانی می‌شود.

کلان‌شهرها به شهرک‌های اطراف پناه ببرند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین مشکلات امروز کلان‌شهرهاست، گفت: دولت در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است. کیفیت بنزین و گازوئیل که همگی در مسیر یورو 4 قرار گرفتند میتواند در این زمینه کمک کند. هم دولت و شهرداری باید در این زمینه تلاش کنند تا این مشکلات را حل کنیم. شهرهای بزرگ ما باید به شهرک‌های اطراف پناه ببرند. این شهرک‌ها با قطار به شهر وصل شوند. در این زمینه باید سرمایه‌گذاری زیادی صورت بگیرد.

روحانی گفت: من بسیار خوشحالم که در سومین سال جنگ تحمیل اقتصادی و در شرایط کرونا، با تلاش مردم و مسئولان شاهد افتتاح‌های مهم هستیم. من تاکید می‌کنم بر توضیح دیروز مقام معظم رهبری که بر وحدت ملی تاکید کردند. همه قوا تلاش کنند، اگر یک روز از عمر دولت، مجلس یا دستگاه قضایی مانده باشد و در آن روز کاری انجام یا سخنی گفته شود که فاصله و شکاف بین مردم را زیاد کند، این خلاف قانون، شرع و توصیه مقام معظم رهبری است‌. همه باید به وحدت ملی تاکید کنیم. وحدت ملی قدرت ملی را برای ما می‌سازد و این قدرت ملی است که دیگران را به تسلیم وامی‌دارد. من تردید ندارم ایستادگی سه ساله مردم ایران، دولت آینده آمریکا را وادار می‌کند در برابر مردم ایران کرنش کنند و تحریم‌ها شکسته شود. وظیفه اول ما این است که کاری کنیم تا تحریم‌ها بی‌اثر شود و هم باید تلاش کنیم که شکسته شود. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حتی یک ساعت نباید تاخیر شود و تاخیر یک ساعته برای دولت جایز نیست. من به مردم اطمینان میدهم مقاومت و ایستادگی مردم، حتما و قطعا موجب تسلیم دشمن در برابر قدرت ملی ما خواهد شد. امیدواریم شاهد آبادانی بیشتر کشور ایران در سایه اتحاد ملی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار