دانش‌آموزان استثنایی استان لرستان تبلت‌دار شدند

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان، روسای ادارات شهرستان‌ها، دانش‌آموزان منتخب و مدیران مدارس استثنایی استان لرستان، نشست ویدئو کنفرانسی گرامیداشت هفته معلولان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استثنایی استان لرستان تبلت‌دار شدند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: ۴۶۲ دانش آموز استثنایی استان لرستان به تجهیزات هوشمند ارتباط دسترسی ندارند که نیمی از اعتبار تامین تبلت برای این دانش آموزان از طرف سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و بقیه اعتبار نیز از طریق اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

وی افزود: عدم دسترسی به اینترنت بویژه در مناطق روستایی یکی از مشکلات بزرگ است که تاکنون و با همت وزارت ارتباطات ۳۹ هزار روستا به اینترنت متصل شده‌ اند. تامین تجهیزات فناورانه مورد نیاز دانش آموزان نیز در قالب طرح هدایت با راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در وزارت آموزش و پرورش کلید خورده است.

حسینی با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه نگاهی انسان مدارانه، توانمند سازانه و فرصت آفرینانه است اظهار کرد: در آموزش و پرورش استثنایی سه بسته تحولی تدوین شده است که بیش از ۹۳‌درصد فعالیت های این بسته ها نوآورانه و تاسیسی است.

وی مناسب سازی محتواهای آموزشی را یکی از برنامه های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰۰ محتوای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب سازی و یا تالیف شده است. در سال جاری بیش از ۲۹ هزار کتاب ویژه نابینایان در سطح کشور توزیع شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مناسب سازی شاد در حال انجام است اظهار کرد: به‌زودی نسخه سوم نرم افزار شاد رونمایی می شود که در این نسخه بسیاری از مشکلات مرتفع شده است. تاکنون بیش از ۲ هزار محتوای آموزشی برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه در شاد بارگذاری شده است. ارسال درسنامه ها و آموزش در منزل نیز از دیگر شیوه های آموزش است که توسط آموزش و پرورش استثنایی استان ها پیگیری می شود.

حسینی تصریح کرد: راه اندازی یک پایگاه آموزش مجازی در هر استان و ایجاد اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

معاون وزیر با بیان اینکه اعتبارات توانبخشی صد درصد افزایش یافته است اظهار کرد: ۲۳ مدرسه ویژه نابینایان در کشور داریم که تمامی این مدارس به اتاق بازی مجهز شده اند و تا پایان سال تمامی این مدارس دارای اتاق چند حسی خواهند شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه نشست به بیان تعهدات این سازمان در خصوص استان لرستان پرداخت و گفت: در صورت تامین زمین توسط استان، اعتبار ساخت یک سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی توسط سازمان آموزش و پرورش استنثایی تامین خواهد شد. اعتبار ساخت ۵ سالن ورزشی ۲۰۰ متر مربعی درون مدرسه ای دانش آموزان استثنایی نیز به استان لرستان پرداخت می شود.

حسینی با بیان اینکه ۲۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان لرستان وجود دارد گفت: تا پایان سال یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری و دو مرکز مشاوره دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان لرستان راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور برای رسیدن به استاندارد آموزشی مورد نیاز است اظهار کرد: ۱۰ مدرسه از این تعداد در استان لرستان مورد نیاز است که در صورت تامین زمین توسط استان، با همت خیرین و راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کلنگ احداث ۵ مدرسه در سال جاری به زمین زده می شود.

وی افزود: ۱۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آموزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه که در قالب نهضت توان افزایی در حال پیگیری است تا پایان سال به استان لرستان اختصاص خواهد یافت.

حسینی با بیان اینکه اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه در دولت تدبیر و امید ۴۲ برابر رشد داشته است گفت: علیرغم افزایش اعتبارات این میزان فقط نصف هزینه های ایاب و ذهاب را پوشش مید هد که پنجاه درصد دیگر را می توان از طریق شوراهای شهر، استانداری و فرمانداری ها تامین کرد. در استان لرستان تاکنون ۳ باشگاه پیشکسوتان استثنایی راه اندازی شده است و تا پایان سال ۵ باشگاه دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مناسب سازی الگویی یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اتیسم در تمامی ابعاد از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در استان ها است که امید است این دو مدرسه در استان لرستان نیز به صورت کامل مناسب سازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار