ابوترابی: اصلاح رابطه با خدا در اصلاح نماز است

تهران (پانا) - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در پیش اجلاس بیست و نهمین اجلاس سراسری اقامه نماز درباره تاثیر نماز بر اصلاح رابطه انسان با خدا سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ابوترابی: اصلاح رابطه با خدا در اصلاح نماز است

امام جمعه موقت شهر تهران گفت: آن رفتار و منش و فرهنگی که راه را برای اقامه نماز هموار می کند، باید توجه شود. اصولا برای اینکه وارد حوزه ای شویم باید بستر ورود فراهم شود. بعضی از رفتارها می تواند زمینه ساز ورود به انحراف باشد و برخی رفتارها برای انجام شایسته اموری چون نماز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: نام گذاری ها مهم است، اقامه شروعی برای مقدمه امور است. برخی فقها اقامه را واجب دانسته اند. برای ورود به نماز حتما اقامه و نماز گفته شود، بویژه اقامه مهم است. مهمترین فراز اقامه که بعد از آن بانگ بر می آوریم به اقامه نماز، دعوت به عمل خیر است. این شعار همه ادیان الهی است. ای انسان نمازگزار برخیز برای انجام بهترین عمل و بهترین عمل باید انتخاب شود و آن چیزی جز وظیفه شناسی نیست.

وی افزود: اگر در این مسیر حرکت کنیم در حوزه سیاست و اموزش و پرورش با چه تحولی روبرو می شویم؟ انسانهایی داریم که به دنبال انجام بهترین عمل اند. یعنی اگر قبل از انجام نماز، در حال اجرای وظیفه بدرستی باشیم بعد می توانیم نماز را هم بدرستی انجام دهیم.

ابوترابی گفت: بعد از "حی علی خیرالعمل" از اقامه نماز سخن می گوید. در واقع این آموزگار خوب بعد از اقامه نماز اموزگاری بهتر است زیرا در مکتب نماز تربیت شده است و با خدا سخن گفته است. مرحوم ایت الله بهجت می گوید، رابطه خود را با خدا اصلاح کنیم و این اصلاح بستگی به اصلاح نماز دارد.

نزدیک ترین راه از نگاه قرآن برای اصلاح رابطه با خدا اصلاح نماز است. و این مهم به خشوع در نماز است و خشوع در نماز به ترک لهو و لغو است. یعنی به خیرالعمل است. قران هم تاکید بر رستگاری دارد و این را در نماز می داند و نماز را بر خشوع در آن مورد توجه قرار می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار