راه‌اندازی پویش یلدای مجازی در فارس

دعوت جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان فارس از پرهیز از دورهمی در شب یلدا

شیراز (پانا) – رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی از تلاش دانش‌آموزان و فرهنگیان استان برای فرهنگ‌سازی در زمینه اقناع عمومی به منظور پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش یلدای مجازی در فارس

سعید خادمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به شرایط خاصی که امسال در دنیا و کشور به دلیل شیوع کرونا حاکم است، افزود: وظیفه خود می‌دانیم تا نقشی در فرهنگ‌سازی در زمینه پرهیز از برگزاری دورهمی‌های حضوری دوستانه و خانوادگی در شب یلدا داشته باشیم و در همین راستا برنامه‌ریزی برای برپایی سلسله جشن‌های مجازی در استان کرده‌ایم.

او ادامه داد: یکی از این جشن‌ها تحت عنوان یلدای زینبی است که با دو رویکرد گرامی‌داشت روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) و تقدیر از کادر درمان و ارائه برنامه هایی با رویکرد فرهنگی، هنری که قابلیت‌های جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان را در حوزه فرهنگی هنری به نمایش بگذارد، برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: این سلسله جشن ها در روزهای 29 و 30 آذرماه از طریق کانال‌های فارس فرهنگی @farsfarhangi و مدیران فارس در شبکه شاد به اشتراک گذاشته می شود و علاقمندان می توانند از برنامه‌های متنوع آن استفاده کنند.

به گفته او، در این جشن‌ها از کادر درمان نیز تقدیر خواهد شد و تاکنون جشن‌های آباده، اقلید، فسا، پاسارگاد، فورگ، جویم و ناحیه 2 شیراز قطعی است.

خادمی در ادامه از راه‌اندازی پویش یلدای مجازی نیز خبر داد و افزود: در این پویش از دانش‌آموزان، معلمان و اولیا خواسته شده تا با ارسال کلیپ‌های 30 تا 60 ثانیه ضمن پیوستن به این پویش، از دوستان و آشنایان و عموم مردم بخواهند که به پروتکل‌های بهداشتی احترام بگذارند و از دیدار حضوری در شب یلدا پرهیز کنند؛ دورهمی شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

او افزود: علاقمندان برای پیوستن به این پویش می‌توانند از تاریخ 25 تا 30 آذرماه در پیام رسان شاد کلیپ‌های خود را از طریق شناسه "یلدای مجازی یک" yaldayemajazi @ ارسال کنند.

او با تاکید براینکه از روز گذشته که فراخوان رسمی پویش اعلام شده تاکنون استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان و فرهنگیان از پویش شده است گفت: در روز اول 700 کلیپ از سوی مخاطبین خود دریافت کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم این پویش در کنار برگزاری جشن‌های یلدای زینبی بتواند تاثیر مثبتی در پرهیز خانواده‌ها از دورهمی‌های حضوری در شب یلدا داشته باشد.

به گفته او در روز 30 آذرماه به تعدادی از اعضای پویش، جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

او فیلمبردای به صورت عمودی، رعایت حجاب و پوشش کامل، زمان فیلم حداکثر 60 ثانیه، معرفی دانش آموز / فرهنگی / ولی به صورت کامل ابتدای فیلم ( نام و نام خانوادگی ، نام آموزشگاه ، نام اداره آموزش و پرورش) و فرمت فرمت آثار برای ارسال mp4 و mpeg را از نکات تخصصی فیلم های اراسلی برشمرد.

علاقمندان می‌توانند با درج هشتگ #یلدای_مجازی و پوسترهای پویش و جشنهای مجازی یلدای زینبی کانال farsfarhangi@ ، در صفحات شخصی مجازی، به این پویش پیوسته و تصویر مربوط به صفحه ای که مطالب را انتشار داده را ارسال و در قرعه کشی شرکت کند.

خادمی گفت: فیلم ها و تصاویر باید تا تاریخ 1399/09/30 به هر دو شیوه شناسه Yaldayemajazi1@ در برنامه شاد و به سامانه eform.farsedu.ir/5397 ارسال کنند.

منتخب فیلم‌های ارسالی در کانال استانی پویش یلدای مجازی در شبکه شاد به آدرس yaldayemajazi@ منتشر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار