قانونی: 650 دانش‌آموز استان فارس برای ایفای نقش پدرو مادرموفق درآینده آموزش می‌بینند

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه طرح آموزش مهارت‌های کودکیاری و مهارت‌های زندگی به صورت پایلوت در10 دبیرستان وهنرستان متوسطه دوره دوم استان به اجرا در می‌آید گفت: باتوجه به اهمیت نقش والدین در تربیت فرزندان هدف این طرح فراگیری مهارت و یاد دادن آموزش به دانش‌آموزان برای پذیرش نقش خطیر پدر و مادرموفق در آینده است.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
قانونی: 650 دانش‌آموز استان فارس برای ایفای نقش پدرو مادرموفق درآینده آموزش می‌بینند

رسول قانونی با اشاره به اینکه طرح مهارت‌های کودکیاری برای دانش‌آموزان دختر و پسر پایه یازدهم به اجرا در می‌آید گفت: این طرح شامل دانش‌آموزان و هنرجویان دختر وپسر پایه یازدهم به غیر از رشته تربیت کودک می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: طرح مهارت‌های کودکیاری به دنبال آموزش همه جانبه و پایدار به منظور تامین نیروی انسانی کارآمد است.

قانونی در تشریح اهداف این طرح گفت: آماده سازی دختران وپسران برای ایفای نقش در زندگی مشترک ، آشنایی با اصول اولیه سلامت جسمی کودک و آشنایی با اصول مراقبت های بهداشتی دوران نوزادی و تغذیه مناسب کودک از جمله اهداف پیش بینی شده در این طرح در راستای ارتقای سلامت جامعه و کودکان هستند.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های این طرح گفت: طرح به دنبال آموزش همه جانبه و پایدار به منظور تامین نیروی انسانی کارآمد با هدف تربیت دختران و پسران در زمینه آموزش مهارتهای تربیت کودک به عنوان مادران و پدران آینده سرزمین عزیز اسلامیمان می باشد که موفقیت آمیز بودن آن بستگی به تلاش و همکاری مدیران محترم مدارس و مسئولین اجرای طرح دارد..

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: وظیفه داریم دانش آموزان را برای ایفای نقش در زندگی مشترک آماده نماییم و طرح کودک یاری این امکان را فراهم می نماید تا به دانش آموزان توانایی های لازم برای نگهداری و تربیت کودکان در آینده آموزش داده شود.

قانونی افزود: سعی ما بر این است که بتوانیم در سایه تدبیر و درایت مدیران، دبیران و مربیان با اجرای هرچه بهتر این طرح اصول هنر تربیت کودکان سرزمینمان را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: کودکیاری می آموزد که چگونه ضمن حفظ سلامت جسمی و روانی کودکان بر اساس اصول علمی و عملی موارد دیگر هم به بهترین نحو انجام شود تا فرزندان سالمی تحویل اجتماع شوند.

او با تاکید بر اینکه نقش والدین برای تربیت فرزندان هیچ گاه نمی تواند به دیگران واگذار شود گفت: تربیت یک فرایند تدریجی - هدفمند و در مکانی مناسب به نام خانواده است و ریشه ها و جوهره آن باید در خانواده دیده و تدبیر شود.

به گفته قانونی، با توجه به اهمیت دوره کودکی و سرعت یادگیری و اثرپذیری کودکان از محیط اطراف، تربیت دانش‌آموزانی که در آینده در نقش پدر یا مادر ایفای نقش می کنند باید بر پایه اصول علمی و در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی کودکان باشد که این امر به خوبی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت در10 دبیرستان وهنرستان متوسطه دوره دوم استان به اجرا در می آید گفت: این طرح شامل دانش آموزان وهنرجویان دختر وپسر پایه 11 به غیر از رشته تربیت کودک می شود که 450 دانش آموز دختر و 100 دانش آموز پسر جمعا 650 نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: یکصد مربی که دارای شرایط لازم هستند در این طرح همکاری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار