مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد

اجرای طرح راهداری زمستانه در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت به مانند سنوات گذشته ، امسال نیز طرح راهداری زمستانه در استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح  راهداری زمستانه در خراسان جنوبی

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی و سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پنجمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح استان گفت: برای تحقق و دستیابی به کاهش تصادفات،رسانه ها و نهادهای فرهنگی باید پای کار بیایند و در بحث فرهنگ رانندگی ورود پیدا کنند.

او افزود:یگان های امدادی در گردنه ها برای کاهش تصادفات اقدام خوبی است و این هم افزایی به نوع نیازی که اتفاق می افتد پاسخ می دهد.
خوش خبر با اشاره به لزوم ایمن سازی جاده ها یادآور شد: در بحث ایمن سازی جاده ها ، پلها و نصب تابلوهای هشداردهنده باید مسیرهایی که بیشترین حادثه و خطر را داشته است در اولویت قرار گیرند.

اوبا اشاره به اینکه باید از ظرفیت دهیاری ها برای بازگشایی مسیرها در زمان بارندگی ومسدود شدن احتمالی مسیرها و کاهش تصادفات استفاده شود،افزود: همه دستگاه ها در راستای کمک به مردم پیشگام هستند و در این راستا فرمانداران باید کمک کنند تا از ظرفیت های شهرستان ها در شرایط خاص استفاده کرد.

در ادامه اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز به عنوان دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان به بررسی مصوبات جلسه گذشته پرداخت.

جلال زاده گفت: افزایش تصادفات ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانی با همکاری دستگاه های خدمات رسان در امر ترافیک یادآور شد: طرح ترافیکی زمستانی ۹۹ با 33 راهدارخانه در سطح استان، 76 دستگاه سنگین راهداری،21 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 145راهدار در محورهای مواصلاتی استان ایمنی و آرامش سفر را برای هموطنان عزیز استان خراسان جنوبی فراهم می کند.

جلال زاده با اشاره به تصویب کارگروه آموزش وفرهنگی کمیسیون ایمنی کشور اظهار داشت:در هفته حمل ونقل ورانندگی وراهداری روز ۲۷ آذرماه ، روز بدون حادثه نام گذاری شده است و در این روز مانور مشترکی با حضور دستگاه های خدمت رسان در ارتباط با جاده به منظور عبور ایمن مسافران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار