مدیرکل دوره های سوادآموزی: فراگیری سواد و مهارت در مراکز یادگیری محلی محرکی برای پویایی اجتماعی است

تهران (پانا) - جلسه هم اندیشی سازمان و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به میزبانی اداره آموزش و پرورش ملارد برای هماهنگی، توسعه فعالیت‌های سوادآموزی و تجهیز و استفاده حداکثری از مرکز یادگیری محلی شهید باهنر ملارد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دوره های سوادآموزی: فراگیری سواد و مهارت در مراکز یادگیری محلی محرکی برای پویایی اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، عابدین بازگیر مدیرکل سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی از نقش مؤثر مراکز یادگیری محلی در باسواد کردن محرومان جامعه گفت و افزود: تجربه نشان داده که تنها باسوادی نیست که جامعه را از سنتی بودن به سمت مدرنیته می کشاند بلکه مهارت های زندگی حلقه مفقوده پیشرفت اجتماعی به شمار رفته و باید برای احیای آموزش مهارتها در کنار آموزش خواندن و نوشتن اقدامات گسترده و برنامه ریزی متنوع طراحی و تدوین نمود.

وی با اشاره به فعالیت های مختلف حوزه سوادآموزی گفت: طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کار سازمان نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر قرار گرفته است.

بازگیر نقش ادارات آموزش و پرورش مناطق در توسعه مراکز یادگیری را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این مراکز در کنار دوره های سواد آموزی، آموزش‌هایی از قبیل مهارت زندگی، حقوق شهروندی ، احکام و آموزه های دینی و اسلامی، آشنایی با فضای مجازی و پیامدهای مثبت و منفی این فناوری و برنامه های ورزشی به گروههای مختلف سنی به ویژه زنان ساکن در محلات مناطق ارائه می شود .

وی با تاکید بر اینکه پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و حرفه‌ آموزی از جمله اهداف راه ‌اندازی مراکز یادگیری محلی است ، تصریح کرد:می توان از مراکز یادگیری به عنوان یک فرصت مناسب برای مهارت آموزی افراد در جامعه نام برد.

این مقام مسئول همدلی و همکاری را راه عبور از مسیرهای صعب العبور و سخت دانست و گفت: با ایجاد بسترهای مناسب آموزشی و مهارتی دست یابی برای رسیدن به این اهداف مهم را می توان در مراکز یادگیری محلی پیگیری کرد.

در ادامه زینالی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با تاکید بر لزوم همکاری گسترده همه نهادها در پیشبرد اهداف سوادآموزی در استان گفت: حضور مسئولین و متولیان شهرستان در جلسات شورای پشتیبانی که تصمیمات زیربنایی در توسعه سوادآموزی و مهارت آموزی بیسوادان در آن اتخاذ می گردد ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار