مهدی رضایی، رتبه برتر جشنواره کشوری معلمی:

هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را پر نمی‌کند

چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد این است که بفهمم دانش‌آموز مشکلی از لحاظ مالی یا روحی یا جسمی یا خانوادگی نداشته باشد

اصفهان (پانا) _ مهدی رضایی، معلم برتر در جشنواره کشوری معلمی عنوان کرد فضای مجازی به علت تکالیف زیاد باعث خستگی دانش‌آموز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را پر نمی‌کند

مهدی رضایی، کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی است و ۱۳ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش را دارد. وی در شهر برف انبار، محله خمسلو به دنیا آمده است و هم اکنون در پیشکوه اول روستای سکان در مدرسه جمهوری اسلامی مشغول تدریس است.

رضایی در گفت و گو با پانا گفت: به علت نبود امکانات گوشی موبایل و ضعیف بودن اینترنت، دانش آموزان این مدرسه از آموزش مجازی محروم هستند و به صورت حضوری یا تلفنی یا درسنامه، آموزش دانش آموزان پیگیری می‌شود. 14دانش آموز داریم که در پایه های اول، دوم، چهارم، پنجم و ششم تحصیل می کنند.

وی در مورد شیوه شرکت معلمین در جشنواره معلمی توضیح داد و تصریح کرد: معلمانی که در هر صورت آموزش را دنبال می کنند و به دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دانش آموزان با نیاز ویژه کمک می‌کنند و در کل معلمی فعال باشند در این جشنواره انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: در کل هیچ آموزشی مثل حضور در کلاس درس نیست و فضای مجازی به علت تکالیف زیاد باعث خستگی فراگیر می شود. اگر آزمونها در فضای مجازی به صورت تصویری باشد یعنی پرسش و پاسخ به صورت چهره به چهره باشد، به علت سوءاستفاده فراگیران که به سوی تقلب کردن روی می آورند بهتر است. بهتر است ساعات فضای مجازی مثل حضوری باشد.

وی در مورد شیوه آموزش خود به دانش آموزان گفت: استفاده از خود دانش آموزان در امر یادگیری و معلم به عنوان راهنما البته برای پایه های دوم به بعد روش خوبی است. انتخاب همیار معلم بصورت ماهانه (مشارکت کل فراگیران) و آموزش فعالیت ها به صورت پایه به پایه یعنی پایه های بالاتر به پایه های پایین تر البته با انتخاب معلم نفر انجام شود.

رضایی اضافه کرد: اولین چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد این است که بفهمم دانش آموز هیچ مشکلی از لحاظ مالی یا روحی یا جسمی یا خانوادگی نداشته باشد که هر یک از این موارد، باعث ضعف فراگیر در امر درس خواندن می شود و اگر مشکلی بود، در حد توان خود آن را برطرف کرده تا دانش آموز با خیال راحت به درس خواندن مشغول باشد.

وی در خصوص نمونه مشکلات دانش آموزان عنوان کرد: دانش آموزی که از لحاظ جسمی مشکل داشت، دانش آموزی که 2 سال به خاطر مشکلات ترک تحصیل کرده بود که با کمک مدیریت و معاون آموزش ابتدایی و راهبران و مدیر مجتمع برطرف شد و این دانش آموز با کمک خودم مشغول به تحصیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار