تقدیر از دانش‌آموزان فارسی دارنده رتبه برتر پژوهشی در کشور

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس بنای هر پژوهش و تحقیقی روحیه پرسشگری است و بدون طرح سوال هیچ تولیدی انجام نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از دانش‌آموزان فارسی دارنده رتبه برتر پژوهشی در کشور

فرهاد اسماعیلی در جمع دانش‌آموزان فارسی دارنده رتبه برتر پژوهشی کشور و درحاشیه مراسم ملی تقدیر از دانش اموزان برتر پژوهنده کشور که به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور در شیراز هم برگزار شد گفت: مشاهده عمیق و دقیق پدیده‌ها میتواند موجب ایجاد روحیه مطالبه گری و پرسشگری در دانش آموزان شود.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه از وظایف اصلی همه ما فرهنگیان است که در مدارس دانش آموزانی با روحیه پرسشگرانه تربیت کنیم گفت: برای تربیت این روحیه ابتدا باید دانش آموزان را با تفکر انتقادی آشنا سازیم و این سبک تفکر را تقویت کنیم.
اسماعیلی اظهار کرد: توسعه و رشد دانش با میزان تقاضا و مطالبه مردم جامعه اتفاق می افتد و امروزه صنعت و اقتصادی که دانش بنیان نیست محکوم به شکست و فنا است.
وی با اشاره به اینکه امروزه شناخت بازار به اندازه پژوهش و ثبت اختراع اهمیت دارد بیان کرد: خیلی از اختراع ها و طرح های پژوهشی ارزشمند به مرحله تولید و بهره وری نمی رسند زیرا که بیشتر این افراد کنشگر و مخترع با زبان و سازوکار بازار آشنایی ندارند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با همکاری استاندارمحترم به زودی جلسه ای با حوزه صنایع جهت استفاده از ظرفیت های دانش آموزان پژوهشگر برای توسعه و کمک به خط تولید و چرخه اقتصاد با رویکرد دانش بنیان برگزار خواهیم کرد.


در این مراسم از هفت تن از دانش‌آموزان فارسی که در سه تیم حایز رتبه برتر پژوهشی کشور شده بودند تقدیر شد.
در این مراسم از خانمها: شقایق بیرامی، بیتا بیرامی و اقای همایون آقایی دانش اموزان مدرسه ابتدایی عشایری شهید رجایی کوهی اداره اموزش و پرورش عشایر فارس با پروژه نگهبان نامحسوس حائز رتبه برتر کشور شده بودند، تقدیر شد.
همچنین از خانمها: سحر بختیاری، کیمیا قیم، نگار روستایی هنرجویان هنرستان دخترانه عبدالحسین انصاری لاری ناحیه 2 شیراز با پروژه چسب نانو همه کاره ساختمانی پایه آب نیزکه حائز رتبه برتر کشور شده بودند، تقدیر شد.
از اقای مهدی مومنی هنرجوی هنرستان فنی علم و صنعت ناحیه 3 شیراز نیز با پروژه پمپ پیستونی رفت و برگشتی سیالات نیز حائز رتبه برتر کشور شده بود، تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار