دبیرخانه کشوری مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان انتخاب شد

تهران (پانا) - ارتباط زنده ویدئو کنفرانس معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر با معاون مشاوره و برنامه ریزی اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برای تببین شیوه نامه مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان برقرار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه کشوری مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان انتخاب شد

جلسه ویدیو کنفرانس با موضوع بررسی شیوه نامه مدیریت فوریت های روانی اجتماعی دانش آموزان با حضور مصطفوی معاون مشاوره و برنامه ریزی اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه ستادی و با حضور علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، مسوول مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر و کارشناس مشاوره شهرستان بوشهر، برگزار شد.

مصطفوی در بیان اهمیت اجرای شیوه نامه مذکور افزود: مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان که دارای وضعیت روانشناختی و هیجانی نامناسب و بحرانی شده اند، بسیار ضروری است و تیم مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان با ورود به موقع و موثر در موقعیت بحرانی می‌تواند در جلوگیری و کاهش بسیاری از این آسیب‌ها موفق عمل کند.

معاون مشاوره و برنامه ریزی اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مهم ترین اهداف مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان را به این صورت بیان کرد.

1-ظرفیت سازی برای مداخلات روانی و به موقع در فوریت‌های روانی اجتماعی رفتارهای پر خطر دانش‌آموزان
2-شناسایی به موقع و توانمند سازی دانش‌آموزان در معرض خطر
3-ورود سریع، کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز دانش‌آموزان
4-افزایش آمادگی مدارس و مناطق آموزشی برای واکنش سریع به فوریت‌های روانی اجتماعی
5-کنترل و کاستن از میزان بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی
6-ارائه خدمات تخصصی و به موقع به دانش‌آموزان آسیب دیده و یا در معرض آسیب
7-فراهم کردن زمینه‌های همکاری درون و برون سازمانی در ارائه خدمات تخصصی مرتبط با موضوع
8-رصد مستمر فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان

در ادامه علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ، ضمن بیان ضرورت طراحی و ابلاغ شیوه نامه مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی وزارت آموزش و پرورش به اهم اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر و فعالیت‌های تخصصی مشاوران مدارس و مراکز مشاوره در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت و آمادگی استان را برای اجرای دقیق شیوه نامه مذکور اعلام کرد.

در‌ بخش بعدی جلسه هر یک از روسای ادارات دیدگاه‌های خود را در باره اجرای این شیوه نامه بیان کردند.

در پایان این جلسه با تصمیم وزارت متبوع اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان دبیرخانه کشوری مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان قطب 3 کشور که شامل استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و چهارمحال ‌و ‌بختیاری می‌شود، انتخاب و مقرر شد مراحل بعدی از طرف اداره کل امور تربیتی و مشاوره وزارت انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار