گیلانیان در نمایشگاه مجازی ملی صنایع دستی شرکت کردند

رشت ( پانا) -معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد با شیوع ویروس کرونا نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی به صورت مجازی برپا شده و ۱۵ هنرمند از گیلان هم در این نمایشگاه حضور دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
گیلانیان در نمایشگاه مجازی ملی صنایع دستی شرکت کردند

به گزارش ایرنا، فرزاد رشیدی گفت: هنرمندان یادشده در رشته های چادر شب بافی، رشتی دوزی، گلیم بافی، لباس محلی، منبت کاری، معرق، قلم زنی و چرم دوزی غرفه مجازی دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی به صورت مجازی سامانه‌ ای طراحی شده که هنرمندان به تفکیک هر استان در آن ثبت نام کرده و پس از ارزیابی های کارشناسی، محصولات تولید شده و تایید نهایی، امکان نمایش و فروش آثار و محصولات در نمایشگاه یادشده برای هنرمندان فراهم خواهد شد.
رشیدی بیان کرد: هنوز پایانی برای نمایشگاه مجازی صنایع دستی در نظر گرفته نشده و هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی برای ثبت نام و حضور رایگان در نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی و هنرهای سنتی می توانند به نشانی https://www.tafrihati.com مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: گردشگری به عنوان یکی از راه های توسعه اقتصادی بدون تکیه به منبع نفت است و امروز هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان می تواند بعنوان عاملی برای توسعه بخشی در حوزه گردشگری به یکی از گونه های تخصصی تبدیل شود.
وی، با بیان اینکه چادرشب بافی "روستای قاسم آباد رودسر" از جمله صنایع دستی گیلان به عنوان یکی از ۳۸ اثر جهانی کشور است، افزود: با ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد در سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار مطلوبی چون درآمدزایی و اشتغال و نیز ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم هستیم.

رشیدی یادآور شد: تاکنون در گیلان از محل تسهیلات کرونا ۱۱ میلیارد و ۷۶ میلیون تومان به یک هزار و ۱۴۵ پرونده با اشتغالی به همین میزان از طریق ثبت‌نام در سامانه کارآ پرداخت شده است.

بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در بیش از ۸۰ رشته در گیلان فعالیت می‌کنند و ۶۴ محصول از اقلام صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت و شش کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌ اند؛ این محصولات شامل رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی و قلاب بافی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار