معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

توجه به اهداف سند تحول بنیادین در برنامه درسی دانش آموزان

تهران(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی محیطی باز و مملو از اطلاعات مختلف است باید نهایت تلاش مدیران و معلمان عزیز معطوف به برنامه درسی قصد شده آموزش و پرورش باشد و از بروز برنامه پنهان جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۱۴۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
توجه به اهداف سند تحول بنیادین در برنامه درسی دانش آموزان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، غلامرضا بختیاری معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امروز به دلیل تغییر رویکرد در امر تعلیم و تربیت به سمت استفاده از تکنولوژی و فضاهای مجازی و اینترنت سوق داده شده است، اظهار کرد: ما متولیان امر تعلیم و تربیت اسلامی باید بتوانیم از این ظرفیت بسیار خوب برای آموزش مفید، تمام تلاش خود را معطوف داشته و برنامه درسی قصد شده (کتابهای درسی) را بطور کامل و جامع مورد آموزش قرار دهیم .

او افزود: در این فرصت همانطور که در مدارس بصورت حضوری برنامه های درسی پنهان نیز می‌توانست در برخی موارد آموزش را مورد آسیب قرار دهد در فضای مجازی این مجال بازتر و گسترده‌تر است و لذا با دقت و حساسیت بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

بختیاری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که برنامه‌های درسی پنهان در این محیط توجه دانش‌آموز را به مسائل غیردرسی (غیر مفید) جلب نماید، تصریح کرد: باید مسیر هدایت را از طریق برنامه درسی قصد شده به تصویر بکشیم و معلمان عزیز با تلاش خود دانش‌آموزان را در حوزه آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و آموزش‌های آموزشی و پرورشی تعیین شده هدایت نمایند .

او با اشاره به اینکه معلمان عزیز باید تمام افکار دانش‌آموز را با خلاقیت در تدریس خود به اهداف کتب درسی گسیل نمایند، خاطرنشان کرد: قطعا معلمان عزیز و توانمند نسبت به این موضوع اقدامات موثری را خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار