دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کرونا

اردبیل (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اعلام کرد دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کرونا در استان اردبیل است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی خانوادگی عامل اصلی انتشار کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان دورهمی خانوادگی را عامل اصلی انتشار کرونا در این استان عنوان کرد و خواستار توقف هر گونه محفل خانوادگی، اجتماع و ازدحام گروهی شد.
او تعطیلی جدی هر گونه دورهمی و ازدحام تا رفع کرونا را ضروری خواند و با اشاره به تداوم وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: کاهش بیماران و فوتی‌های کرونا به رفتار عموم مردم در سطح شهر و درون خانه‎ها بستگی دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان تاکید کرد: با توجه به این که به طور معمول در دورهمی خانوادگی کسی از ماسک استفاده نمی‌کند، این گونه محافل به فضا و مکان مستعدی برای انتقال و گسترش کرونا تبدیل می‌شود.

حبیب‌زاده با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا و میل خانواده‌ها برای شب‌نشینی در شب‌های بلند پاییز و زمستان تاکید کرد: مراسم شب چله امسال و هر گونه شب‌نشینی باید تا رفع کرونا تعطیل شود.
او اضافه کرد: در وضعیت کنونی شیوع کرونا هر ازدحامی خطرناک بوده و احتمال حضور فرد آلوده و ناقل سالم در این گونه تجمعات خانوادگی وجود دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برگزاری مراسم عزا و عروسی را نیز در فضای گسترش شیوع کرونا اقدامی بسیار خطرناک دانست و بیان کرد: در این گونه محافل نیز احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا بسیار بالا است.
حبیب‌زاده از مردم خواست که هم راننده و هم مسافر در استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند و با رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از جان خود و خانواده مراقبت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار