تمدید تفاهم‌نامه طرح دادرس بین معاونت تربیت‌بدنی و سازمان هلال‌احمر

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه طرح دادرس بین معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر برای پنج سال دیگر تمدید شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تمدید تفاهم‌نامه طرح دادرس بین معاونت تربیت‌بدنی و سازمان هلال‌احمر

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پس از موفقیت‌های حاصل‌شده در طرح دادرس دانش‌آموزان کشور، تفاهم‌نامه طرح دادرس امروز با امضاء معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان جوانان در محل سالن جلسات جمعیت هلال‌احمر به مدت پنج سال دیگر تمدید و برای آینده برنامه‌ریزی شد.

در این تفاهم‌نامه جدای از تمامی اهداف اجرایی و عملی وسیع مانند سنوات گذشته، دریکی از توافقات ویژه با توجه به تعطیلی مدارس در شرایط کرونا، کانالی از سوی معاونت تربیت‌بدنی در بخش سلامت به جمعیت جوانان هلال‌احمر اختصاص می‌یابد که طی آن آموزش به دانش‌آموزان در خصوص موارد ایمنی، امداد و نجات، مقابله با بلایای طبیعی و ... بر روی شبکه شاد برای تمامی دانش‌آموزان کشور در دسترس خواهد بود.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت در آیین افتتاح نهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت) و امضای تفاهم‌نامه این طرح میان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: در فرهنگ‌سازی و ایجاد عادت مثبت برای زندگی هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. موضوع ایمنی در کشور ما که کشوری حادثه‌خیز است و ازنظر جمعیتی جمعیت جوان داریم، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده که آموزش‌وپرورش توانسته همانند پلی میان جوانان و دولت عمل کند.

وی افزود: آموزش‌وپرورش برای اینکه بتواند نوجوانان و جوانان کشور را در راستای مهارت‌های زندگی نگه دارد، پیش‌قدم شده است.

حمیدی تصریح کرد: موضوع ایمنی باید به حالت عادت و فرهنگ در بین ما شکل بگیرد. از طریق پروژه دادرس می‌خواهیم سطح آگاهی و ایمنی افراد را افزایش داده و سطح خطرپذیری را کاهش دهیم. چند سال است که طرح دادرس در آموزش‌وپرورش با همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر در حال انجام و بررسی است و همچنین به‌عنوان یک موضوع مهم ایفای نقش می‌کند.

وی گفت: باید تلاش کرد در این زیست‌بوم کرونایی که با آن مواجه هستیم، حداکثر بهره را ببریم. این روز‌ها آموزش به کلاس‌ها محدود نیست و به نقاط صفر مرزی دسترسی پیداکرده‌ایم. اگر نمی‌توانیم پروژه‌های میدانی را مثل قبل داشته باشیم حتماً با برنامه‌های جدید این مشکل را حل خواهیم کرد.

در ادامه محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز بیان کرد: وقوع حوادث طبیعی است کنترل نشدنی خواهد بود. مسئولیت آموزش همگانی به هلال‌احمر داده‌شده و یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزشی، آموزش درست دانش‌آموزان است. امسال قرار است در هر شهر، یک مدرسه را به‌عنوان مدرسه امداد و نجات معرفی کنیم. تخلیه اضطراری از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که باید ارائه شود. ضمن اینکه از کانال شاد دانش‌آموزان برای آموزش حداکثری، بیشترین بهره را خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار