توزیع ۱۰ هزار کیت تست سریع کرونا در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد(پانا) - برای سرعت بخشیدن به روند تشخیص بیماری کرونا،10هزار کیت تست سریع ویروس کرونا در بین مراکز و شبکه‌های بهداشت سراسر استان توزیع شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۰ هزار کیت تست سریع کرونا در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری، گفت: این کیت‌های تشخیصی در نقاط روستایی و عشایری استان نیز از جمله بازفت شهرستان کوهرنگ توزیع شده است.

وی، بیماریابی سریع را از مزایای تست سریع کرونا دانست و گفت: با انجام این تست‌ها افراد مبتلا در هر خانواده‌ای قبل از اینکه دیگر اعضای خانواده را درگیر کنند، شناسایی و قرنطینه می‌شوند.

جزایری با بیان اینکه قرنطینه خانگی از الزامات مهار ویرس کرونا است، تصریح کرد: با استقرار تیم‌های نظارتی در محل، انتظامات دستگاه‌های اجرایی پرتردد و مکان‌های شلوغ ،سلامتی افرادی که در این تجمعات حضور پیدا می‌کنند، با استفاده از نرم‌افزار(اپلیکیشن) ماسک و سامانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استعلام می‌شود و افراد بیماری که شناسایی شوند حق ورود به این ادارات و مکان‌ها را نخواهند داشت.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مردم استان می‌توانند اصنافی که در خصوص مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌توجهی و تخلف می‌کنند، را به شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

جزایری همچنین به اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۰۲ محله سلامت‌محور در استان شناسایی و ساماندهی شده است و در همین راستا ۴۶۱ تیم مراقبتی، ۱۵۶ تیم نظارتی و ۴۸۰ تیم حمایتی ساماندهی شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۹۲ هزار و ۷۲۷ سفیر سلامت نیز در استان شناسایی و در حال سازماندهی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار