رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد،

شناسایی ۱۲۰۰ مورد مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی

رشت ( پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پیشرفت ۲۷ درصدی گیلان در اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی خبر داد و گفت یک هزار و ۲۰۰ نفر در این طرح مشکوک و ۶۲ درصد آن‌ها توسط پزشک ویزیت شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۱۲۰۰ مورد مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر ارسلان سالاری امروز در نشست اجرایی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اجرای این طرح را به جهت بیماریابی حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: مزین شدن طرح غربالگری به نام شهید سلیمانی موجب همدلی و هم‌افزایی همه نیروها در استان شده است.

وی با اشاره به همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با علوم پزشکی جهت اجرای موفق‌تر طرح شهید سلیمانی، افزود: سپاه و بسیج در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با کادر سلامت بود و اکنون نیز همراه است و امیدواریم ویروس کرونا در این استان پیش‌تر کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان، گفت: بالغ ‌بر۶۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

سالاری با اشاره به فعالیت گروه‌های همکار در طرح شهید سلیمانی، افزود: با توجه به گذشت پنج روز از اجرای طرح شهید سلیمانی ۲۳۹۱ گروه همکار و ۶۷۷۳ داوطلب بسیجی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می‌کنند.

۶۲ درصد افراد مشکوک غربالگری شده ویزیت شدند

وی از پیشرفت ۲۷ درصدی گیلان در اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ نفر در این طرح مشکوک و ۶۲ درصد آن‌ها توسط پزشک ویزیت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ۴۳ درصد افراد ویزیت شده، نمونه‌گیری نیز شده، گفت: تست کرونا ۱۹ درصد از افراد نمونه‌گیری شده مثبت شده است.

سالاری با بیان اینکه ۷۵ درصد موارد مشکوک ویزیت شده توسط پزشک تحت قرنطینه خانگی قرارگرفته‌اند، گفت: مواد مثبت کووید۱۹ به‌صورت ۱۰۰ درصدی تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اشاره به وضعیت سایر بیماران غربال‌شده در طرح شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد موارد مشکوک شناسایی‌شده سالمند بوده و ۱۳ درصد نیز بیماری زمینه‌ای داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان علت موفقیت گیلان در طرح شهید سلیمانی را همراهی بسیج و سپاه با کادر سلامت دانست و گفت: بسیج و سپاه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و خدماتشان تقریباً چند برابر کادر سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار