سفیر ایران در باکو: مناقشه قره‌باغ راه حل فرا منطقه ای ندارد

خبرگزاری پانا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در پاسخ به این سئوال که جمهوری اسلامی ایران برای حل مناقشه قره باغ چه راه حلی را پیشنهاد می کند، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که گروه مینسک بیش از پیش در حل این مساله فعال تر عمل کند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "محسن پاک آیین" در گفت وگو با خبرگزاری سلام نیوز گفت : طرف های مناقشه، مکانیزم گروه مینسک را جهت حل مناقشه قره باغ پذیرفته اند. چرا که هر دو کشور به گروه مینسک که اکثر کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در آن حضور دارند، اعتماد کرده اند . گروه مینسک باید برای اجرای قطعنامه های سازمان ملل تلاش کند. اگر قطعنامه های سازمان ملل در خصوص این مناقشه به اجرا در آید مساله قره باغ نیز حل خواهد شد.

پاک آیین افزود: ایران نیز به نوبه خود آمادگی دارد در حل این مناقشه کمک کند ولی در حال حاضر آذربایجان و ارمنستان که مکانیزم گروه مینسک را پذیرفته اند سعی می کنند از این طریق مساله حل شود.سفیر در عین حال با اشاره به ناموفق بودن فعالیت های گروه مینسک ، حل این مساله را در چارچوب کشورهای منطقه مورد تاکید قرار داد و افزود: این مناقشه راه حل فرا منطقه ای ندارد ؛ زیرا کشورهای فرامنطقه ای برای حل این مساله اراده و تمایلی از خود نشان نمی دهند.

وی تاکید کرد " چنانچه قرار باشد این مناقشه از طریق کشورهای منطقه ای حل شود ، ما آمادگی داریم در این مساله مداخله کنیم و پیشنهادهای خود را برای حل آن ارایه نماییم.

پاک آیین در این مصاحبه با اشاره به آغاز دوره جدید ریاست جمهوری در ایران ، گفت : یکی از برنامه های رئیس جمهور جدید بهبود بیش از پیش مناسبات با کشورهای همسایه است.

وی افزود : جمهوری آذربایجان یکی از همسایگان نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما با این کشور مشترکات زیادی داریم. به نظر من جمهوری آذربایجان در آینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار مهمی خواهد داشت.

سفیر ، حضور هیات آذری به سرپرستی "اکتای اسد اف" رئیس قوه مقننه جمهوری آذربایجان در مراسم تحلیف رییس جمهور کشورمان را بیانگر توجه این کشور به روابط فیمابین دانست و افزود : من آینده مناسبات دو کشور را خوب ارزیابی می کنم و آرزو می کنم که در جمهوری آذربایجان نیز انتخابات ریاست جمهوری با موفقیت و خوب برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار