سه هزار و ۱۹ توانخواه جدید از خدمات بهزیستی ری بهره‌مند شدند

شهر ری(پانا) - مدیر بهزیستی شهرستان ری، گفت مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی این شهرستان در سال جاری با پایش اولیه پرونده سه هزار و ۱۹ نفر از توانخواهان دسترسی به خدمات دهی را به این معلولان تسهیل کردند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
سه هزار و ۱۹ توانخواه جدید از خدمات بهزیستی ری بهره‌مند شدند

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، محمدرضا خدابخشی به مناسبت هفته معلولین با اشاره به اینکه اشتغال توانخواهان یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی شهرستان ری در جهت توانمند کردن افراد معلول است، افزود: امسال ۸۸ نفر از این افراد برای اشتغال به کارخانه کفش شیما، ۲۰ نفر به کارگاه خیاطی و ۷۱ معلول نیز به بانک ملی با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بند ب تبصره ۱۶ بعنوان ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ هزار و ۱۱۰ پرونده توانبخشی تحت پوشش این اداره قرار دارد و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می شوند، گفت: یکهزار و ۷۶۲ نفر بینایی، ۹ هزار و ۱۸۷ نفر جسمی، چهار هزار و ۷۹۰ نفر معلول ذهنی، یکهزار و ۴۶۰ نفر روانی، ۲ هزار و ۹۲۸ نفر شنوایی و ۳۴۸ معلول صوت و گفتار از خدمات بهزیستی شهرستان ری بهرمند می‌شوند.

خدابخشی با بیان اینکه هشت هزار و ۶۵۰ نفر بصورت ماهیانه مستمری از بهزیستی شهرستان ری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: این شهرستان دارای چهار مرکز دولتی و۶ مرکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات به معلولان هستند.

او در ادامه داد با بیان اینکه بهزیستی شهرستان ری اقدامات موثری در حوزه خدمات پزشکی، درمانی، توانبخشی و حمایتی برای رفع نیاز معلولان تحت پوشش خود انجام داده است، افزود: هم اکنون سه مرکز کوثر با ظرفیت ۷۰ نفر، داج با ظرفیت ۵۰ نفر و نویان تنها مرکز خدماتی برای کودکان اوتیسم در جنوب تهران با ظرفیت ۶۰ نفر در خدمت مردم است.

این مسئول یادآور شد: چهار مراکز نگهداری شبانه‌روزی مراقبتی از جمله آسایشگاه خیریه کهریزک با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ نفر، سرای احسان با ظرفیت ۴۳۰ نفر، آوای رضوان با ظرفیت ۱۰۰ نفر و فرزندان من با ظرفیت ۱۲۴ نفر در جنوب تهران فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار