داور جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان:

پیشرفت در تمامی عرصه‌های زندگی با پشتکار و انگیزه

اسلامشهر(پانا) - دانش‌آموز برتر اسلامشهری اعتقاد دارد اگرتوکل بر خداوند متعال کرد و همت و پشتکار و انگیزه بالا داشت، شاید دیگر تفاوت نکند چه دورانی طی می شود و کرونا نمی‌تواند بهانه عدم پیشرفت کسی باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت در تمامی عرصه‌های زندگی با پشتکار و انگیزه

دانش‌آموزان امروز، فردای جامعه را می‌سازند و شکل‌گیری شخصیت آنان در دو مرحله خانواده و مدرسه شکل گرفته و خانواده‌ و مربیان در این زمینه از نقش بسزایی برخوردارند، دانش‌آموز موفق و دارای انگیزه در هر شرایطی با استفاده از الگوهای صحیح، مسیر و هدف خود را در زندگی مشخص کرده و به موفقیت‌های چشمگیر نیز دست خواهد یافت.

در همین راستا و با توجه به موارد مذکور پانا در نظر دارد گفت و گوهایی را با دانش‌آموزان برتر و موفق داشته باشد و با معرفی آنها، دلایل و نظرات موفقیت آنان در دوران تحصیل و در کنار آن حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، هنری ، ورزشی و ...را جویا شویم.

ابوالفضل حسینی دانش‌آموز پایه دهم دوره دوم متوسطه آموزشگاه مفیدی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا در تشریح موفقیت‌های خود اظهار کرد: درس خواندن و توجه به آموزش امر بسیار مهمی است، ولی در کنار آن فعالیت‌های غیردرسی نیز در زندگی ما تأثیر بسزایی دارند و مسیر زندگی مارا در آینده پربارتر خواهند کرد.

او ادامه داد: من در راستای فعالیت‌های جنبی خود به سمت انس با کتاب انسان‌ساز قرآن‌کریم رفتم و اعتقاد دارم، با توجه به نقش قرآن‌کریم در زندگی همگان، صرفا" نباید به خواندن آیات توجه کرد و در کنار قرائت آیات باید در معنای عمیق آن نیز تفکر کنیم که واقعا در جسم و روح ما تأثیر بسزایی دارد.

فعالیت‌های غیردرسی در زندگی ما تأثیر بسزایی دارند و مسیر زندگی مارا در آینده پربارتر خواهندکرد.

او بیان کرد: از کودکی در تمام کلاس‌های قرآنی در مساجد و واحد آموزشی حضور داشتم و نتیجه تلاش من در راه کسب معارف قرآنی با نگرش به تفسیر آیات قرآن‌کریم کسب رتبه‌های اول منطقه‌ای و استانی در رشته تفسیر قرآن کریم در سال‌های 96 تا 97 بود.

حسینی در رابطه با فعالیت‌های هنری خود تصریح کرد: با توجه به حضور من در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان اسلامشهر به عنوان عضو برتر کتابخوان و علاقه مند به جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان که همه ساله این جشنواره بین المللی کودک و نوجوان در استان اصفهان برگزار می‌شود و من آن را پیگیری می‌کنم، در سال 98 همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان ده فیلم منتخب از فیلم‌سازان مطرح کشور با همت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری اسلامشهر در پردیس سینمایی فجر اسلامشهر به نمایش درآمد و من به عنوان داور جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان انتخاب شدم.

او افزود: در طول برگزاری جشنواره در اسلامشهر با همیاری سرپرست تیم داوری پس از آموزش اولیه نحوه داوری ده فیلم منتخب از جمله، منطقه پرواز ممنوع، مطرب، تورنادو و .... را با توجه به معیارهای داوری مورد بازبینی قرار دادیم و در نهایت پس از جشنواره توسط اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی و شهرداری اسلامشهر مورد تجلیل قرار گرفتیم که تجربه خوبی در زندگی من بود.

این دانش‌آموز موفق با اشاره به نقش موثر خانواده و مربیان افزود: خانواده و همراهی آنان در کسب موفقیت‌های من در فعالیت‌های درسی و در کنار آن برنامه‌های دیگر بسیار موثر بود و در ادامه راه هم از مدیر، معاونین و دبیران واحد آموزشی مفیدی اسلامشهر و محل تحصیل خودم هم بگویم که از دوران قبل از شیوع ویروس کرونا و در دوران فعلی واقعا ایثارگرانه در حال تلاش برای ما دانش‌آموزان هستند و جای تقدیر دارد.

اابوالفضل حسینی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اگر همگان در مسیر تعالیم قرآن‌کریم قرار بگیرند و با توکل بر خداوند متعال، همت و پشتکار و انگیزه بالایی داشته باشند، شاید دیگر تفاوت نکند در چه دورانی قرار داریم و کرونا نمی‌تواند بهانه عدم پیشرفت ما باشد، گر چه امروز متأسفانه با وجود این ویروس منحوس فعالیت‌های ما مانند گذشته نیست.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار