هر هفته بیش از 400 نمونه‌گیری پی‌سی‌آر در شهرستان دماوند انجام می‌شود

دماوند (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از بیش از 400 نمونه‌گیری پی‌سی‌آر در طی هفته در سطح شهرستان دماوند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هر هفته بیش از 400 نمونه‌گیری پی‌سی‌آر در شهرستان دماوند انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تارود، حسن خیرخواه رییس اداره بهداشت و درمان دماوند گفت: طی مدت شیوع کرونا در دماوند حدود 5413 بیمار مشکوک به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کردند که 2470 مورد سرپایی بودند و 895 مورد منجر به بستری شدند.
او در ادامه بیان کرد: در مجموعه بهداشت سطح شهرستان مراقبت و پیگیری صورت می‌گیرد و تمامی موارد کرونا مثبت و مشکوک مورد پیگیری قرار گرفتند و روزانه با آنها تماس گرفته می‌شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: خیلی از موارد از پنج مرکز سطح شهرستان با حمایت‌های معاونت بهداشتی پیگیری می‌شد و چهار مرکز به عنوان مرکز منتخب کرونا تفکیک شدند و خدمات آنها به طور کامل جدا از بیماران عادی صورت می‌گیرد.

خیرخواه با بیان اینکه افرادی نیز در منازل نمونه‌گیری می‌کردند، ادامه داد: طی هفته حدود 400 نمونه‌گیری پی سی آر در سطح شهرستان انجام می‌شود و با وجود هزینه بسیار بالا برای دانشگاه علوم پزشکی، خدمات برای تمامی بیماران کرونا رایگان است.
او در ادامه تاکید کرد: پیرو دستور کار قرار گرفتن طرح شهید سلیمانی، دو پایگاه نمونه‌گیری به اکیپ شهرستان دماوند اضافه می‌شود تا با استقرار در این پایگاه‌ها با هماهنگی سپاه، نمونه گیری در مناطقی که سطح دسترسی کمتری دارند انجام شود.

او بیان کرد: در برخی نقاط همچون مسکن مهر گیلاوند و مهرآباد سطح دسترسی به خدمات کمتر است که با حمایت‌های بسیج و معاونت بهداشتی در اجرای طرح شهید سلیمانی به این نقاط خدمات رسانی شده و پیگیری‌های کرونایی صورت خواهد گرفت.

خیرخواه گفت: از ابتدای کرونا تمام مسئولان اعم از امام جمعه، سپاه، بسیج، فرماندار، دادستانی و… به شبکه بهداشت در راستای حمایت از بیماران، رعایت پروتکل‌ها، غربالگری، تهیه اقلام بهداشتی و مراقبت‌ها کمک کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار