در خراسان رضوی صورت گرفت

جذب بیش از 293 هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی

مشهد (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی از جذب بیش از293 هزار دانش آموز خراسان رضوی در تشکل پیشتازان این سازمان و افزایش 41 درصدی پیشتازان نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از 293 هزار دانش آموز در تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی

علی محمد یونسی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: امسال فرآیند جذب دانش آموزان در تشکل پیشتازان از اول شهریورماه آغاز شد و تا دهم آذر ماه ادامه دارد که در این مدت 293 هزار و 873 دانش‌آموز در سامانه کشوری پیشتازان ثبت شده‌اند که این آمار جذب نسبت به سال گذشته رشد 41 درصدی داشته است، البته تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان به علت کمبود زمان عضویت، فرصت ثبت در سامانه برای آنها فراهم نشده است که عضو تشکیلات پیشتازان به شمار می آیند.
وی ادامه داد: حدود 9 هزار و 999 مربی پیشتاز فرایند جذب و ساماندهی و آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند که بخش قابل توجهی از این مربیان همکاران آموزشی ما هستند و تنها از روی علاقه مندی در این کار تشکیلاتی با سازمان دانش آموزی همکاری می کنند.
یونسی افزود: ساماندهی این دانش آموزان نیز در گروه‌های ۴۵ نفره، رصدهای ۲۳ نفره و رسته‌های ۱۷ نفره انجام می شود. همچنین تعداد قابل توجهی از آموزشگاه‌های استان به عنوان مدارس تمام تشکیلاتی فعالیت دارند و تمام دانش آموزان خود را به عنوان دانش آموز پیشتاز ساماندهی کرده و آموزش می دهند.
مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی ادامه داد: بعد از جذب و ساماندهی دانش‌آموزان و آموزش مربیان، فرایند آموزش دانش آموزان آغاز شده است که پیشتازان سازمان دانش آموزی دانش های معرفتی مهارتی و تشکیلاتی را فرا می‌گیرد و در بخش‌هایی چون صف جمع، امداد و نجات، چادرزنی، جهت یابی، چوب و گره و فریادهای شادی، مهارت‌های خود را تقویت می‌کند.

وی عنوان کرد: در این شرایط که آموزش ها مجازی است، کلاس‌های خبرگزاری پانا را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم و از حضور دانش‌آموزان منتخب این کلاس‌ها در سال آینده در خبرگزاری پانا به صورت افتخاری استفاده خواهیم کرد، همچنین بیش از 1000 محتوا در استان خراسان رضوی تولید شده است که در آموزش‌های مهارتی پیشتازان کاربرد دارد و در آموزش‌های مجازی ارائه شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که با وجود تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نیست و اهمیت آموزش و مهارت‌های اجتماعی و فعالیت‌های فوق برنامه نیز کمتر از آموزش مباحث درسی نبوده، آمادگی و آموزش دانش آموزان برای دستیابی به مهارت‌ها تعطیل بردار نیست و دانش‌آموزان پیشتاز و خبرنگار برای افزایش مهارت‌های خود می‌توانند از شبکه اجتماعی شاد و محتوای ارائه شده در کانال ساپ(سامانه ارتباطی پیشتازان) استفاده کنند.
علی محمد یونسی، هدف اصلی سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برنامه اصلی این تشکل نهادینه کردن منش‌های دوازده گانه سازمان دانش آموزی در پیشتازان است. این منشا به نوعی عصاره تربیتی سند تحول بنیادین است. تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی با شعار همفکری و همدلی و همکاری و آموزش‌های خاص خود و همچنین سپردن نقش به دانش آموزان می توانند در فرایند اجتماعی شدن آنها موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار