رئیس پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا کشور در نشست هفتگی منطقه۱۶ اعلام کرد:

حضور والدین و همراهی آنان در امر آموزش مجازی؛ از واجبات است

تهران(پانا) - رئیس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا کشور، در پنجمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته آموزش و پرورش منطقه16ضمن تاکید برارتقای ضریب امنیت فضای مجازی به چگونگی رصد، مدیریت و هدایت این فضا پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۴۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور والدین و همراهی آنان در امر آموزش مجازی؛ از واجبات است

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، پنجمین نشست برخط طرح گفتگوی هفته، به میزبانی از سرهنگ علی محمد رجبی، ریاست تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا کشور، در کریدور مدیران سه دوره، در بستر سامانه شاد برگزار شد. در این نشست مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه16 تهران، کارشناسان حوزه حقوقی، حراست و مدیران منتخب مدارس منطقه به صورت برخط حضور یافتند.

مصطفی پالیزدار در رابطه با این نشست گفت: امیدوارم به واسطه حضور ارزشمند و نگاه مثبت سرهنگ رجبی به مجموعه آموزش و پرورش، شاهد یک گفتگوی ویژه و راهگشا برای همکاران باشیم.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا کشور، در این نشست گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی، استفاده از برخی روش ها جهت بالابردن ضریب امنیت این فضا از اهّم فعالیت های کشور است. ما سعی داریم امنیت این حوزه را در فضای شاد برای همه آحاد به ویژه معلمان، بیش از پیش رصد، مدیریت و هدایت کنیم و با همراهی مدیران مدارس توصیه های راهبردی را به معلمین و خانواده انتقال دهیم.

رجبی در خصوص استفاده از بستر آموزش غیرحضوری افزود: به این امر باید واقف باشیم که از فضاهایی استفاده شود؛ تا ضمن ارائه تشخیص هویت کاربران، قابلیت کنترل و مدیریت در اجرای برنامه را هم داشته باشد. استفاده از فضاهای مجازی خارجی که هیچ گونه نظارتی در آن صورت نمی پذیرد؛ توصیه نمی شود.

رئیس پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا؛ در خصوص برخی مشکلات آموزشی معلمین در فضای مجازی و آموزشی شاد اذعان کرد: یکی از بهترین روش های معلمین در بُعد ارائه تدریس این است که قبل از شروع آموزش، نکات تدریس را ضبط و آماده کنند تا از مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری شود.

علی محمد رجبی، در خصوص بالا بردن ضریب امنیتی در فضای آموزشی شاد افزود: استفاده از قابلیتهای امنیتی در برنامه شاد، مانند تایید دو مرحله ای، ایجاد رمز عبور و نصب همزمان برنامه در گوشی یکی از والدین همچنین پوشش مناسب دانش آموزان، استفاده از فضاهای عمومی با حضور والدین و همراهی آنان در امر آموزش مجازی؛ از الزامات و واجبات است. از جمله روش های مهم دیگر امنیتی، رصد فرآیند آموزش است که دقت به آن ها می تواند امکان هک شدن، ورود افراد نا آشنا و دسترسی به اطلاعات کاربران را کاهش دهد.

رجبی در ادامه توصیه هایی در حوزه فضاهای آموزشی شاد به معلمین داشت و گفت: افزایش تکنیک ها و روش های توانمندی تولید محتوا، حفظ ایمنی حریم خصوصی ، رعایت نکات امنیتی و نظارت والدین از راهکارهایی است که می تواند باعث بالا رفتن ضریب امنیتی شود.

در پایان این نشست مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه 16، ضمن تشکر از رئیس پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا کشور، لوح سپاسی به وی اهدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار