پروسه درمان معتادان مستلزم تعامل همه دستگاه های اجرایی  در ورامین است

ورامین(پانا)- رئیس اداره بهزیستی ورامین از آمادگی کامل دستگاهای اجرایی منطقه برای رفع موانع و معضلات این مرکز و تمام حمایت‌های خود برای کمک به بهبود و توانمندسازی معتادین متجاهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پروسه درمان معتادان مستلزم تعامل همه دستگاه های اجرایی  در ورامین است

اعظم هراتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: هدف از راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در شهرستان ورامین، نجات شرق تهران از وضعیت فعلی استعمال مواد مخدر است که پویایی و موفقیت این مراکز با روش درمانی علمی و دقیق با حفظ مسائل امنیتی میسر است.

اعظم هراتی با تاکید بر رعایت اصول امنیتی و بهداشتی در مراکز ترک اعتیاد و درمان معتادین عنوان کرد: چنین مراکزی نیازمند حمایت‌های مالی، فضای مناسب و همچنین مراقبت‌های پس از ترخیص است که باید با دقت کافی و بر مبنای اصول علمی انجام شود. در صورت آمادگی کامل دستگاهای اجرایی منطقه برای رفع موانع و معضلات این مرکز، سازمان بهزیستی تمام حمایت‌های خود را برای کمک به بهبود و توانمندسازی معتادین متجاهر انجام می‌دهد و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

او در ادامه گفت: بهزیستی شهرستان ورامین در راستای واگذاری و برون‌سپاری فعالیتها به بخش غیردولتی داری۶۳ مرکز و موسسه است و مرکز معتادین متجاهر با زخم باز احسان که در هفته دولت افتتاح شد تنها مرکز شرق استان تهران است که ظرفیت ۴۰۰نفر بیمار را دارد و هر چند در بدو فعالیت دارای مسایل و مشکلاتی در سطوح شهرستانی و استانی بود، اما به لطف خدا و پیگیریهای بهزیستی، حمایتهای فرمانداری و تعامل و همکاری دستگاههای شهرستانی بسیاری از مشکلات مرکز مرتفع شد و در سطح استانی نیز با توجه به انعکاس مسایل و مشکلات مرکز به بهزیستی استان تهران و کشور برخی از آن مرتفع شد از جمله حمایتهای مالی جهت تجهیز مرکز و ارایه خدمات درمانی و مراقبتی و برخی از آن نیز در حال پیگیری و رایزنی با دستگاههای مرتبط است. از آنجا که سازمان بهزیستی طبق وظیفه سازمانی نقش عمده ای در کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی دارد و بهزیستی شهرستان ورامین نیز اقدامات پیشگیرانه را در سطوح مختلف عهده دار است، بنابراین مشارکت اجتماعی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار