مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

دانش‌آموزان ناحیه یک ری در مرحله کشوری پانزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم خوش درخشیدند

شهرری(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری اعلام کرد: امسال در فراخوان پانزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم با شعار «آسمان، ضیافت بدون مرز » ضمن حضور گسترده دانش‌آموزان این شهرستان، شاهد موفقیت بزرگ دانش‌آموزان این منطقه در مرحله کشوری بودیم.

کد مطلب: ۱۱۴۰۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ناحیه یک ری در  مرحله کشوری پانزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم خوش درخشیدند

محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت و گو با پانا، عنوان کرد: به همت و تلاش مسئولین استانی و شهرستانی و پیگیری‌های مستمر مدیران پر‌تلاش و حمایت اولیا، دانش‌آموزان موفق ، ناحیه یک ری توانستند در مرحله کشوری پانزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم با شعار «آسمان، ضیافت بدون مرز » خوش درخشیده و توانستند مقام‌های برتر این جشنواره را به دست آوردند.

نوروزیان تصریح کرد: موفقیت در زمینه مهمی چون جشنواره دانش‌آموزی نجوم که هدف از آن تقویت روحیه کاوشگری در راستای خودباوری دانش‌آموزان نسبت به توانایی‌‌های آنها است، باعث بالاتر رفتن سطح علمی آنها شده و این یکی از هدف‌های مهمی است که باید همیشه آن را دنبال کرد.

او ادامه داد: دانش‌آموزان با آشنایی نسبت به کهکشان و هستی ضمن آگاهی از موقعیت خود و کنجکاوی در آن رشد شخصیتی و فکری می‌‎‎کنند و نسبت به محیط زیست و طبیعت خود حساس‌تر می‌شوند. بشر در اخترشناسی و کنجکاوی در آن به دنبال شناخت بیشتر از پیرامون خود و جهانی که در آن زندگی می‌کند است و پیشرفت‌هایی که در اخترشناسی رخ داده جامعه بشری را به سمت پیشرفت و توسعه سوق داده است، به‌طوریکه در تمام زمینه‌های صنعت، پزشکی، هوافضا و انرژی ردی از کنجکاوی بشر در اخترشناسی وجود دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری اظهار کرد: امسال ضمن حضور گسترده دانش‌آموزان در فراخوان مرتبط با پانزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم کانون‌های فرهنگی تربیتی در سال جاری، شاهد موفقیت بزرگ دانش‌آموزان این منطقه در مرحله کشوری بودیم.

در مقطع متوسطه اول علی همامی با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان "سیاه‌چاله‌ مرکزی 87m " و در مقطع دوم متوسطه ریحانه مینایی با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان " تئوری ابر فضا در تشکیل عالم " موفق به کسب رتبه برتر شدند.

نوروزیان این موفقیت را به دانش‌آموزان و خانواده آنها تبریک گفت و ادامه داد: قدردان تلاش‌های معاونت محترم پرورشی منطقه و مدیران و مربیان این دانش‌آموزان در مدارس فاطمیه و شهید‌‌بهشتی ناحیه یک شهرری هستم.

پانزدهمین همایش دانش‌آموزی نجوم امسال با شعار «آسمان، ضیافت بدون مرز » با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی به صورت اولین همایش مجازی دانش‌آموزی نجوم در قالب‌های مختلفی چون: مقالات علمی، داستان، عکاسی، نرم افزار، دست‌سازه و... برگزار شد.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار