مینو زمان: باید نگاه کلان به آینده حوزه سواد آموزی داشته باشیم

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 8تهران، در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی عنوان کرد باید نگاه کلان به حوزه سوادآموزی داشت و در شرایط کنونی، آموزش های مجازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مینو زمان: باید نگاه کلان به آینده حوزه سواد آموزی داشته باشیم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 8 شهر تهران شورای گروه بهبود کیفیت سوادآموزی با دستور کار کیفیت بخشی به امر سوادآموزی در سالن ثامن الجج (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 در این نشست، با بیان اینکه تعاریف سواد در جهان امروز تغییر یافته و ما باید نگاه کلان به آینده حوزه سواد آموزی داشته باشیم و مبارزه با بی سوادی در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می شود، خاطر نشان کرد: با تغییرات موجود در جهان امروزی و در شرایط کنونی آموزش های مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

مینو زمان ادامه داد: ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و می توان با بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده همانند شبکه شاد و سامانه سواد آموزی اقدامات موثری را در این حوزه انجام داد.

همچنین در این جلسه علی توکلی سرپرست اداره سواد آموزی، به شیوه جذب و نگهداشت افراد بی سواد و حجم ابلاغی منطقه در سال جاری اشاره کرد و از همه معاونین و اعضای گروه بهبود کیفیت خواست تا در این حوزه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال جدید با توجه به وضعیت شیوع کرونا مقرر است آموزش ها به صورت مجازی به سوادآموزان ارائه شود، بنابراین از مهمترین دغدغه های موجود در بحث سوادآموزی فراهم سازی شرایط دسترس پذیری سوادآموزان به گوشی های هوشمند و یا رایانه است و امیدواریم با همکاری همه مجموعه در زمینه جذب خیرین، گام های موثری در این زمینه برداریم.

جلیلیان، کارشناس مسئول سواد آموزی نیز با ارائه گزارشی از حجم پیش بینی شده برنامه‌ها و فعالیت‌های سواد آموزی، موانع و مشکلات منطقه در وضعیت سامانه تحت وب سوادآموزی پرداخت.

در ادامه این جلسه معاونین منطقه هم علاوه بر اعلام آمادگی برای تقویت و اثر بخشی فعالیت های این حوزه، نقطه نظرات خود را در خصوص شتاب بخشی به برنامه های سواد آموزی و ارائه راهکارهایی در ارتقاء کیفیت و اثربخشی برنامه های سواد آموزی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار