معاون سوادآموزی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح پیوند سواد و زندگی با انعقاد 5 توافقنامه

زنجان (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از ایجاد بستر مناسب برای انعقاد 5 توافقنامه با سایر دستگاه ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پیوند سواد و زندگی با انعقاد 5 توافقنامه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، معاون سوادآموزی استان گفت: ایجاد بستر مناسب برای استفاده تمام اقشار از فرصت آموختن وظیفه همه دستگاه هاست.

فرحناز فتحی ادامه داد: سوادآموزی به عنوان یک فرصت مغتتم است تا محروم ترین قشر جامعه که از ابتدایی ترین حق یعنی حق خواندن و نوشتن محروم شده اند، بتوانند از این مجال دوباره استفاده کرده و برای ارتقاء سطح آگاهی خود بهره ببرند.

وی با شاره به رویکرد سازمان نهضت سوادآموزی کشور به پیوند سواد با زندگی تصریح کرد: زمانی می توان به ارزش و اهمیت سواد پی برد که تاثیر آن بر زندگی جاری افراد نمود عینی یابد.

معاون سوادآموزی استان افزود: در راستای بهره مندی از ظرفیت سایر ارگانها و نهادها و اجرای طرح پیوند سواد و زندگی، 5 توافقنامه در دست انعقاد است.

فتحی افزود: توافقنامه با میراث فرهنگی استان، معاونت فرهنگی شهرداری مرکز استان، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بهزیستی استان، معاونت فرهنگی کمیته امداد استان در قالب قراردادهای دوسویه همکاری به منظور جذب و آموزش بی سوادان و کم سوادان و ارتقاء سطح توانمندی سوادآموزان در حوزه های مختلف مهارتی از اهداف این توافقنامه ها است.

وی اذعان کرد: مهمترین هدف پیوند سواد با مهارت در قالب بهره گیری از پتانسیل های سایر دستگاه ها، تغییر زندگی مخاطبین با رویکرد بهبود شرایط زندگی در حوزه های مختلف تربیتی، نگرشی و حتی اقتصادی است.

معاون سوادآموزی استان اظهار امیدواری کرد: با همراهی و هم افزایی تمام افراد به ویژه سمن ها و دستگاه های همکار بتوان گام های موثری در راستای خدمت به قشر ضعیف و محروم جامعه برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار