راه یابی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران به مرحله کشوری چهارمین جشنواره دانایی توانایی

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از حضور دانش آموزان این استان در مرحله کشوری چهارمین جشنواره دانایی توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۰۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
راه یابی دانش‌آموزان شهرستان‌های استان تهران به مرحله کشوری چهارمین جشنواره دانایی توانایی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ سیدمجتبی هاشمی در تشریح این خبر گفت: به منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش سطح آگاهی دانش­‌آموزان نسبت به فرهنگ و هنر ملی واسلامی از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم در سطوح مختلف دوره‌­های تحصیلی جشنواره دانایی توانایی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این جشنواره یک دوره چهار مرحله ای مسابقات کتابخوانی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است که در مراحل آموزشگاهی، ناحیه‌ای و منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود. در مرحله آموزشگاهی دانش‌آموزان در مدرسه ثبت‌نام کرده و کتاب‌ها را از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند. این کتاب‌ها به وسیله آموزش و پرورش و ستاد کتاب استان تأیید و در اختیار بچه‌ها قرار داده می‌شوند. بعد از این مرحله دانش‌آموزان در مدرسه آزمون می‌دهند و از هر پایه تحصیلی در دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم از مدرسه یک نفر به مرحله ناحیه‌ای و منطقه‌ای راه پیدا می‌کند.

رشد 36 درصدی حضور دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی جشنواره

هاشمی با تاکید بر اینکه سال گذشته در مرحله آموزشگاهی 16 هزار نفر شرکت کننده داشتیم و امسال با افزایش 21 هزار و 788 نفری در این مرحله مواجه شدیم، گفت: در واقع امسال در مرحله آموزشگاهی 36 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشتیم.در مرحله منطقه و استانی با توجه به شیوع ویروس کرونا از میانه‌ راه سبک برگزاری مسابقات با تغییراتی مواجه شد و در این مراحل محتوای کتاب‌های مورد مطالعه دانش‌آموزان را از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد و در بستر مجازی و بصورت کاملا الکترونیک در اختیار دانش‌آموزان قرار دادیم.

او خاطرنشان کرد: مرحله پایانی و اختتامیه این جشنواره از ۲۵ آبان ماه شروع شده و تا ۲۸ آبان ادامه دارد. ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ آبان ماه برگزاری آزمون مرحله کشوری است و روز ۲۸ آبان ماه نیز اختتامیه خواهد بود و از دانش‌آموزان کتابخوان برتر تجلیل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار