مشارکت حدود 500 هزار دانش آموز و معلم خراسان رضوی به عنوان همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه غیر حضوری تقدیر از برگزیدگان مسابقه " قوانین و مقررات عابرین پیاده و دوچرخه سواران" از مشارکت حدود 500 هزار دانش آموز و معلم استان به عنوان همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت حدود 500 هزار دانش آموز و معلم  خراسان رضوی به عنوان همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده با اشاره به همکاری و تعاملات خوب فی مابین آموزش و پرورش استان و پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: هدف از این تعاملات افزایش ایمنی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ترافیک است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته آمار نشان از کاهش تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی دارد گفت: افزایش کیفیت جاده ها و وسایل نقلیه، حضور پلیس در جاده ها، فرهنگ سازی و مشارکت خوب مردم در پیشگیری از حوادث و ارتقاء فرهنگ ترافیکی موثر بوده است.

خدابنده با بیان اینکه طرح همیاران پلیس با مشارکت آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی و رانندگی از سال 86 آغاز شده است گفت: دانش آموزان در این طرح آموزش های لازم را می بینند و با تذکر به والدین در پیشگیری از حوادث و ارتقا فرهنگ ترافیکی نقش مهمی را ایفا کرده اند.

این مقام مسئول فرهنگ ترافیکی را یکی از شاخصه های پیشرفت کشورها دانست و گفت: فرهنگ سازی و ارتقاء آن یکی از رسالت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح همیار پلیس در دوره ابتدایی، پلیس یار نوجوان در دوره متوسطه اول و پلیس یار جوان در دوره متوسطه دوم گفت: 450 هزار دانش آموز در سطح استان به عنوان همیار پلیس دوره های آموزشی را طی می کنند و مشغول فعالیت هستند.، همچنین بالغ بر 50 هزار همکار فرهنگی به فرهنگ یاران ترافیک مشغول فعالیت هستند که بیش از 40 هزار نفر آنها در دوره آموزش مجازی شرکت کردند.

خدابنده با اشاره برگزاری مسابقه قوانین و مقررات عابرین پیاده و دوچرخه سواران به صورت مجازی با حضور ١٢ هزار و ٧٠٠ دانش آموز در سطح استان گفت: ١٧ دانش آموز استان در مسابقه بزرگ نقاشی و خاطره نویسی کشوری برگزیده شدند.

وی در پایان با اشاره به نقش الگویی والدین برای فرزندان گفت: والدین می بایست با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، خونسردی، صبر و رعایت حق تقدم را به فرزندان خود بیاموزند.
در ابتدای جلسه صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تعاملات خوب فی مابین دو دستگاه گفت: امسال بیش از 40 هزار همکار فرهنگی سراسر استان در قالب 329 هزار و 316 نفر ساعت دوره ضمن خدمت مجازی "فرهنگ ترافیک و ایمنی" را پشت سر گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار