عنایت مهر: آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی انجام می شود

تهران (پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ گفت برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی انجام می شود

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفت و گو با پانا گفت: معضل اعتیاد یکی از آسیب ها و مشکلات اجتماعی اقتصادی است که جوامع را گرفتار ساخته و تهدیدی جدی برای جامعه است اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی را می توان با آگاهی بخشی و آموزش و نشان دادن عواقب و مضرات آن کنترل کرد.
عنایت مهر در خصوص برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد افزود: امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر با توجه به شیوع و اپیدمی کرونا و شرایط خاص، از ظرفیت فضای مجازی به خصوص شبکه شاد در سطح مدارس استفاده می شود؛ از این رو با هدف ترویج و فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد، کارشناسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری کارشناسی مشاوره با تشکیل گروه تعاملی یاریگران زندگی منطقه و مدارس برنامه هایی در این زمینه انجام داده اند. در این برنامه سی مدرسه به عنوان مجری طرح یاریگران انتخاب شده اند که در این مدارس ده نفر اعضای هسته مرکزی مدرسه و پنجاه دانش آموز به عنوان یاریگران زندگی عضو شدند و با استفاده از ظرفیت های کانون یاریگران با طراحی پوستر، بروشور و مطالب آموزشی در هر کانون فعالیت خود را در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و ارتقاء سلامت روان دانش آموزان به صورت مجازی آغاز کرده اند.
عنایت مهر افزود: توجه به مهارت های دهگانه معرفی شده از طرف سازمان بهداشت جهانی شامل: خودآگاهی، همدلی، روابط بین‎ فردی، ارتباط موثر، مقابله با استرس، مدیریت هیجان، حل مسئله، تصمیم ‎گیری، تفکر خلاق و تفکر نقاد برای در امان ماندن از آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: اعتیاد صرفا به معنای سوء مصرف مواد مخدر نیست، اعتیاد به فضای مجازی و استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی در شرایط بیماری کرونا معضل دیگری است که در بین دانش آموزان بدون در نظر گرفتن تمهیدات، ضروریات و مقدمات لازمه رواج پیدا کرده است و ما با ارائه برنامه و محتوا برای اولیاء و دانش آموزان توسط مشاوران و مربیان در کاهش این آسیب قدم برمی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار