تدوین محتواهای ملی طرح آموزش مهارتهای گفتگو توسط واحد امور زنان استان زنجان

زنجان (پانا) - مشاور زنان وزارت آموزش و پرورش طرح ملی افزایش مشارکت اجتماعی دختران را از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دفتر امور زنان دانست.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تدوین محتواهای ملی طرح آموزش مهارتهای گفتگو توسط واحد امور زنان استان زنجان

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، فرحناز مینائی پور؛ مشاور وزیر محترم آموزش و پرورش در دومین ویدئو کنفرانس دفتر امور زنان وزارت، ضمن اشاره به برگزاری جشنواره "دختران امروز" بیان کرد: طرح ملی افزایش مشارکت اجتماعی دختران از طرح‌های مهم و اولویت‌دار دفتر امور زنان است که با رویکرد افزایش حس مسئولیت‌ در نوجوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح انگیزشی دانش‌آموزان دختر، والدین و مربیان مدارس در جهت مشارکت و فعالیت در نهادهای مدنی در حال اجراست.

مینائی‌پور در ادامه افزود: محتواهای ملی طرح آموزش مهارتهای گفتگو در قالب 43 اسلاید توسط واحد امور زنان استان زنجان تدوین و در بخش خانواده شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) بارگذاری شده است که از همکاری و تلاش واحد امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تقدیر می‌گردد.

در ادامه جلسه زهرا سلیمانی؛ کارشناس مسئول امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن ارائه عملکرد و اقدامات واحد امور زنان بیان کرد: تقریباً نیمی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان زنجان متعلق به دختران و بانوان فرهنگی است و همین امر بر اهمیّت امور زنان را مضاعف می نماید.

اجرای مطلوب برنامه بهبود وضعیت آموزشی-بهداشتی دانش‌آموزان دختر مناطق محروم در قالب1200 نفر، طرح‌های‌ ملی آموزش حقوق شهروندی، مهارتهای گفتگو، سواد زندگی، افزایش مشارکت اجتماعی دختران در قالب 2150 نفر و طرح ویژه بانوان سرپرست خانوار از اقدامات سال گذشته واحد امور زنان استان زنجان بوده است.

هم چنین برگزاری نشست‌های مختلف بانوان فرهیخته و جلسات حلقه بهبود کیفیت امور زنان در راستای افزایش سهم بانوان در پستهای مدیریتی منتج به کسب 6/76 درصد پستهای مدیریتی توسط بانوان شد که در مقایسه با سالهای گذشته رشد مطلوبی داشته است.

وی در ادامه افزود: طرح استانی سبا با رویکرد شاداب سازی فضاهای آموزشی و ایجاد شور و نشاط در بین بانوان فرهنگی و دختران دانش‌آموز از طرحهای ابتکاری استان زنجان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار