دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: می‌دانیم که چقدر مشتاق شهادت بودید

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: می‌دانیم که چقدر مشتاق شهادت بودید

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم فاطمه غیبی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان همدان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سرباز وطن حاج قاسم سلیمانی

سلام خدا بر شهیدان (امام حسین (ع) ویاران باوفایشان)

سلام خدا بر شهیدان سلام خدا بر شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدشان

سلام خدا بر بال‌های سوخته‌ای که با رفتنشان دل‌های ما را سوزاندند

حاج قاسم چند سالی بیش نبود که شمارا با این نام و نشان شناخته بودیم. تازه داشتیم به وجود شما در کنار رهبری و مردم ایران عادت می‌کردیم و دل‌خوش کرده بودیم، دل‌خوش کرده بودیم که سربازان امام زمان (عج) تحت امر رهبری نگهبان امنیت مسلمانان ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان بودند. نمی‌دانم از کجا بگویم، از کجا ... از تصاویری که در کنار رهبری می‌نشیند و ما از پشت شیشه تلویزیون شما را تماشا می‌کردیم و به خود می‌بالیدیم. کسانی که به پیاده‌روی اربعین رفته بودند و در مسیرشان عکس شما را دیده بودند و با چه ذوق و شوقی برایمان تعریف می‌کردند که چقدر باوجود شما در امنیت به دیدار مولایشان با گام‌های مطمئن از امنیت برمی‌داشتند.

سردار می‌دانیم که سال‌های زیاد را در میدان‌های جنگ گذرانده بودید. میدانیم که چقدر مشتاق شهادت بودید. میدانیم که دیگر تحمل دیدن فرزندان شهدا را نداشتید که در فراق پدرانشان دل‌تنگ بودند. ولی رفتنتان خیلی زود بود. خیلی زود... برای ما دعا کنید. دعا کنید ما هم گام‌های محکم درراه دین و قرآن برداریم و عاقبت‌به‌خیر شویم.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار