موافقت اعضای شورای شهر تهران با اعطای تسهیلات 50درصدی به غرفه‌های متضرر از کرونا

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران با اعطای تسهیلات و بخشودگی مالیاتی تا سقف ۵۰ درصد به غرفه‌هایی که به واسطه کرونا تعطیل نشده‌اند اما دچار کاهش درآمد شده‌اند موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
موافقت اعضای شورای شهر تهران با اعطای تسهیلات 50درصدی به غرفه‌های متضرر از کرونا

بهاره آروین د دویست و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن قرائت گزارش کمیسیون مشترک درخصوص لایحه «اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» اظهار کرد: ما در شرایط کرونایی به شهرداری اجازه داده بودیم در قالب یک لایحه در مورد واحدهایی که با تعطیلی مواجه شده‌اند تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در این لایحه موردی را در نظر نگرفته بودیم و این مورد مربوط به واحدهایی بود که تعطیل نشده‌اند اما با کاهش جدی درآمد مواجه شده‌اند. واحدهای واقع در مجتمع های ایستگاهی مترو، اماکن ورزشی و از این دست موارد مشمول این بند هستند.

وی افزود: هر سه کمیسیون برنامه و بودجه، فرهنگی و اجتماعی و عمران و حمل و نقل با اصلاحیه لایحه و اینکه این واحدها هم مشمول تسهیلات شوند موافق بودند.

آروین با بیان اینکه ما پیرو دغدغه‌های دوستان شهرداری دو مورد را به متن لایحه اضافه کردیم، گفت: معاونت مالی شهرداری تهران قرار است با همکاری معاونت های ذی‌ربط دستورالعمل اجرایی دررابطه با اینکه کدام واحدها باید طی چه فرایند اجرایی مشمول تسهیلات شوند، یک دستورالعمل اجرایی تهیه کند که ما عبارت «ظرف مدت دو هفته» را به متن اضافه کردیم و درخواستمان از شهرداری این است که هماهنگی کامل را برقرار کند تا دستورالعمل اجرایی هرچه سریع‌تر تهیه شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یک ابهام هم در انتهای متن لایحه بود که با همکاری هر سه کمیسیون اصلاح شد و با عبارت «صرفا تا سقف ۵۰ درصد» بر سقف بخشودگی مالیاتی و تسهیلاتی که به واحدهای دچار آسیب مالی اعطا خواهد شد تصریح شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: امیدوارم سریع‌تر این لایحه را به تصویب برسانیم تا مشکل این واحدها حل شود.

در نهایت کلیات گزارش کمیسیون مشترک با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

متن کامل ماده (۱۱) اصلاحی به شرح زیر است:

به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود به منظور حمایت از مستاجرین و بهره‌برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی واگذار شده توسط واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به اشخاص حقیقی و حقوقی (بخش خصوصی) که محل کار و فعالیت آنها به دلیل جلوگیری از انتشار شیوع ویروس کرونا تعطیل گردیده و یا به واسطه کاهش درآمد دچار آسیب مالی شده‌اند اما تعطیل نگردیده‌اند، نسبت به استمهال، تعدیل، بخشودگی اجاره‌بها یا افزایش و تمدید مدت قرارداد و یا نحوه ایفاء تعهدات قراردادی و با انجام امر اقاله و سایر تصمیمات مقتضی براساس دستورالعملی که توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری با همکاری سایر معاونت‌های ذیربط برای مشخص نمودن مشمولان این ماده و همچنین نحوه ارائه تسهیلات به گروه‌های مختلف تهیه و پس از تایید شهردار تهران، حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ این مصوبه، اقدام نماید. ضمنا مساعدت‌های شهرداری به آن دسته از بهره‌بردارانی که به واسطه کاهش درآمد دچار آسیب مالی شده‌اند اما تعطیل نگردیده‌اند، صرفا تا سقف ۵۰ درصد خواهد بود و نیز همکاری شهرداری با بهره‌برداران فعلی مشروط به پذیرش تمدید قراردادهای جاری حداقل با نرخ‌های کنونی خواهد بود.

تبصره: در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا درخصوص این موضوع مصوبه‌ای صادر نماید، براساس مصوبه مذکور اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار