کاهش بیماری کرونا با همکاری و همدلی مردم

یزد(پانا)_ استاندار یزد با اشاره به موثر بودن اعمال محدودیت‌ها در به ثبات رسیدن آمار بستری‌های کرونایی در استان، تاکید کرداگر مردم و اصناف یزد که تاکنون همکاری بسیار خوبی در اجرای این محدودیت‌ها داشته‌اند، همچنان همراهی کنند می‌توانیم امیدوار به کاهش آمار کرونا در استان باشیم.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش بیماری کرونا با همکاری و همدلی مردم

«محمدعلی طالبی» امروز شنبه ۲۴ آبانماه در جمع خبرنگاران راجع به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: به نظر در حال رسیدن به مرحله ثبات در تعداد بستری‌های رکونایی در استان هستیم به نحوی که براساس آخرین آمارها هم اکنون یکهزار و ۱۷۹ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند و از شیب بسیار تند هفته های اخیر مبتلایان به کرونا در استان بسیار کاسته شده و تقریباً وارد مرحله ثبات دراین باره شده‌ایم.

وی برخی اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان طی هفته‌های اخیر را در رسیدن به این ثبات موثر دانست و تاکید کرد: اگر مردم و اصناف که تاکنون همکاری بسیار خوبی در اجرای این محدودیت‌ها داشته‌اند، تعامل خود با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا داشته باشند، می‌توانیم امیدوار به کاهش آمارهای این بیماری باشیم.

استاندار یزد از نمودهای بارز رعایت مردم استان را افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواند و تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان از حدود ۵۰ درصد در شروع موج سوم کرونا اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده که هرچند انتظار رعایت بیشتری داریم ولی قابل تامل بوده است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از مشکلات بیمارستانهای استان به ویژه در بحث تامین اکسیژن نیز با حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی در حال مرتفع شدن است به طوری که دستگاه‌های اکسیژن ساز خریداری و برخی نصب یا در حال نصب است.

طالبی به جلسه امروز ستاد ملی کرونا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کلیات طرح دسته‌بندی استانها به لحاظ وضعیت قرمز، نارنجی و زرد و اعمال محدودیت‌ها بر همین اساس برای استانها در این نشست مصوب شد که جزئیات آن برای اجرا در هفته آینده بررسی و ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت‌های ترددی استان که مطابق با مصوبه ستاد ملی کرونا اجرایی شد، گفت: این محدودیت‌ها در زمان مقرر در استان یزد اعمال شد ولی در ادامه منتظر تصمیم جدید ستاد ملی کرونا هستیم.

وی با بیان این که با شدت گرفتن بیماری در استان و کمبود امکانات شاهد مشکلاتی به لحاظ خستگی کادر درمان در استان بودیم، گفت: خوشبختانه با تامین امکانات درمانی و ثبات در آمار بستری‌ها این روند بهبود یافته و شاهد رسیدگی بیشتر کادر درمان به بیماران هستیم.

استاندار به بیمارستان بحران استان نیز اشاره کرد و گفت: ساختمان فعلی بیمارستان بحران زیرمجموعه ساختمان قبلی بیمارستان فرخی بود که قراربود پس از بازسازی بیمارستان رهنمون، تخریب و به بخش تاسیسات تبدیل شود ولی به منظور تامین کمبود تخت در استان و اختصاص فضایی برای بحران‌های احتمالی، مصمم به بازسازی فضایمذکور جهت بیمارستان بحران شدیم ولی در ادامه موضوع مقاوم سازی این ساختمان زمان بیشتری را ضروری کرد که امیدواریم تا چند ماه آینده با سرعت بخشیدن به کارها شاهد راه اندازی این بیمارستان به عنوان اولین بیمارستان بحران کشور باشیم.

وی از نظارت بر عملکرد فرمانداران شهرستانها و برگزاری جلسات با انها جهت استفاده از تجربیاتشان در مهار بیماری کرونا خبر داد و گفت: البته در مواردی نیز تذکرهای لازم به آنها داده شده است.

طالبی با تاکید بر این که مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن استان به ویژه در شرایط کرونایی کنونی را به جد دنبال می‌کنیم، گفت: خوشبختانه تاکنون برخی از فعالان صنعتی به خوبی در این موضوع ورود کرده‌اند ولی در جلسه با صنایع، معادن و فعالان صنعتی نیز نیازهای استان مطرح و قرار شد برای رفع این موارد ورود کنند که قطعاً گزارش همکاری یا تعامل نداشتن آنها را به مردم گزارش خواهیم کرد.

استاندار در مورد سؤالی راجع به بحران کم آبی و انتقال آب به استان نیز اظهار کرد: موضوع انتقال آب به یزد را براساس مصوبات ملی و دستورالعمل‍های صادره دنبال می کنیم و به هیچ وجه پنهان کاری در این باره نداریم چرا که وقتی فردی تشنه آب باشد، دلیلی برای کتمان این تشنگی وجود ندارد و یزد تشنه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار