ظریف: استاد فیرحی پیوندی عمیق بین دانشگاه و حوزه برقرار کرد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام دکتر داود فیرحی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: استاد فیرحی پیوندی عمیق بین دانشگاه و حوزه برقرار کرد

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، متن پیام تسلیت محمدجواد ظریف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ"

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

با کمال تاسف و تاثر مطلع شدم دوست و برادر گرانقدرم حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر داود فیرحی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

هجرت نابهنگام و فقدان این یار فرهیخته و نواندیش، عالم اندیشمند و متفکر و استاد بزرگ و متواضع حوزه و دانشگاه و پژوهشگر حوزه‌های علوم‌ سیاسی و اندیشه سیاسی در اسلام، ضایعه‌ای غمبار و جبران‌ناپذیر برای این حقیر و جامعه فرهیخته علمی و دانشگاهیان و اساتید و معلمان دلسوز و سخت کوش این مرز و بوم است.

تلاش‌ها و زحمات دیرینه این استاد اندیشه سیاسی دانشگاه تهران و عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در عرصه پژوهش و تحقیق علوم سیاسی کشور در دو خواستگاه دانشگاهی و حوزوی پیوندی عمیق بین این دو نهاد ارزشمند علمی کشور برقرار کرده بود که ثمره آن آموزش و تعلیم صدها استاد و دانشجو و طلبه مشتاق فراگیری و دانش اندوزی در ایران عزیز اسلامی بود.

بطور قطع آثار و کتب و تحقیقات این معلم فرزانه چراغی روشنگر در مسیر تفکر و دانش‌اندوزی همه محققان و اساتید و دانشجویان به یادگار خواهد ماند.

اینجانب از صمیم قلب مصیبت فقدان آن عالم اندیشمند و فرهیخته را به بیت محترم ایشان، اساتید و همکاران خدوم و دانشجویان و دوستداران ایشان در حوزه و دانشگاه به خصوص دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و آحاد اقشار جامعه دانشگاهی سیاسی کشور تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند عالم حکیم برای ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن استاد فرزانه غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با صلحاء و علماء مسئلت می‌نمایم.»

حجت الاسلام دکتر داود فیرحی، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بر اثر ابتلا به کرونا، در سن 56 سالگید دار فانی را وداع گفت. حجت الاسلام دکتر داود فیرحی نظریه‌پرداز و پژوهشگر علوم سیاسی و اندیشه سیاسی اسلام بود. وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی تا سطح عالی بوده و استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. فیرحی استاد مدعو دانشگاه مفید در قم و همچنین عضو شورای مرکزی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار