معاون استاندار گیلان :

شهروندان برای مقابله با کرونا در اجرای محدودیت ها همکاری کنند

رشت (پانا) - جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در کشور و به‌دنبال آن مصوبه جدید اعمال محدودیت ها اظهار کرد شهروندان برای مقابله با کرونا با طرح محدودیت های جدید همراهی و همکاری کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
شهروندان برای مقابله با کرونا در اجرای محدودیت ها همکاری کنند

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمود قاسم‌نژاد بیان کرد: طی یک ماه اخیر سیر صعودی مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور داشتیم و در گیلان هم این روند افزایشی نمود دارد و باید حساسیت ها نسبت به این ویروس و به‌ویژه اقدامات خود مراقبتی ارتقا یابد، زیرا اگر این مراقبت ها و توجه در برخی استان های کشور به ویژه تهران رعایت می شد هرگز این آمار بالای فوتی را نداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه باید فاصله گذاری اجتماعی و خود مراقبتی به طور جدی مورد توجه مردم قرار گیرد و جز در موارد اضطراری از منزل خارج نشوند، تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و نیز استانی از بیستم آبان تا بیستم اذر به مدت یک‌ماه فعالیت مراکز و مشاغل غیر ضروری باید از ساعت ۱۸ عصر تعطیل شود.

وی یادآور شد: بعد از اسفند ماه سال قبل نیز برای برخی مشاغل محدودیت ایجاد و فعالیت شان ممنوع شد و امروز با توجه به شرایط این محدودیت به مدت یک‌ماه برای مراکز استان ها و در گیلان در رشت اعمال می شود.

قاسم‌نژاد، پاساژها، مراکز خرید، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم و تجمعات، فروش لوازم و مواد دخانی و قهوه خانه ها و چایخانه ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، استخر شنا، پارک ها و شهربازی ها، بازارهای روز موقت، خشکشویی ها، لوکس فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان و پوشاک فروشی، پارچه فروشی و آتلیه و عکاسی و اقامت سراها، آژانس، مشاور املاک، دفاتر پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر الکترونیکی شهری و صرافی ها و هتل ها را از جمله مشمولان این طرح عنوان کرد.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان تصریح کرد: هتل ها مجاز به پذیرش مسافر هستند اما از ساعت ۱۸ عصر به بعد نباید در لابی هتل ها و مهمانسرا و در رستوران های تجمعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای وزارت بهداشت و اصناف بیشترین تجمعات در ساعات عصر صورت می گیرد، اظهار کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت معابر و پاساژها می شود و تجمعات و ازدحام ها، این شیوع چند برابر می شود، از این رو قرار است تجمعات کمتر شود و مردم باید همکاری کنند تا بتوانیم در مدت این یک ماه میزان تلفات این بیماری را کاهش داده و بعد از یک ماه امکان رفع محدودیت ها وجود دارد.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان گفت: چنانچه صنوف به این محدودیت‌ها بی توجهی کنند، اول اخطار می گیرند، جریمه می شوند و در صورت عدم رعایت این بار پلمب می شود در شهرستان رشت مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده فرمانداری است با همکاری اتحادیه اصناف و نیروی انتظامی طرح انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار