فولادوند: ایده خلاقانه جشنواره «دانایی توانایی» منجر به آشتی نوجوانان با کتاب می شود

شهر تهران دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره «دانایی توانایی» انتخاب شد

تهران (پانا) - مرحله نهایی چهارمین دوره جشنواره «دانایی توانایی» از تاریخ ۲۵ تا 28 آبان ماه بصورت مجازی و در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: ایده خلاقانه جشنواره «دانایی توانایی» منجر به آشتی نوجوانان با کتاب می شود

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره اهمیت و فلسفه شکل گیری این جشنواره می گوید: سالهاست که مسئولین فرهنگی در تلاش هستند تا کتابخوانی را به عنوان یک فرهنگ در میان خانواده ها گسترش دهند و به بهانه های مختلف برنامه هایی در جهت ترویج این امر برگزار می کنند و مدتی بعد به فراموشی سپرده می شود. این روزها جای خالی ایده های خلاقانه برای آشتی نوجوانان با کتاب بیش از پیش به چشم می خورد. جنس جشنواره ای به نام «دانایی توانایی» از همان ایده های خلاقانه است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره دانایی توانایی با هدف بهبود فرهنگ مطالعه وغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان راه اندازی شده است، می افزاید: در جشنواره دانایی توانایی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان رشد و گسترش پیدا می کند.
فولادوند می گوید: این جشنواره یکی از مسابقاتی است که حتی در گذشته هم در لیست مسابقات فرهنگی و هنری بود و تنها مسابقه ملی است که بچه ها را بصورت متمرکز با کتاب و کتابخوانی آشنا کرده و به کتابخوانی ترغیب می شوند. باید این فرصت مهم دانش آموزی به یک جریان فرهنگی در میان خانواده های سراسر کشور تبدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران می گوید: کتاب، کالای فرهنگی و اثرگذاری است. کتابخوانی در واقع معیاری برای شناخت فرهنگ عامه است. هر اندازه ملتی کتابخوان باشند، می‌توان نرخ سواد، رواج فرهنگ علم ورزی، اقتصاد دانش‌بنیان و رونق صنعت نشر و انتشارات آن جامعه را دریافت. در طول تاریخ تمامی ادیان آسمانی از طریق کتاب جاودانه مانده اند و روابط فرهنگی جوامع بواسطه کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است.
فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این نوع جشنواره ها بتواند نگاه دانش‌آموزان را به کتاب و مطالعه تغییر دهد.
خاطرنشان می‌شود که مرحله کشوری چهارمین جشنواره دانایی توانایی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از25 تا 28 آبان ماه برگزار خواهد شد. همچنین در مرحله مقدماتی این جشنواره حدود ۵۰۰ هزار نفر در کشور شرکت کرده بودند و ۱۰ داور در ۵ گروه داوری این جشنواره را انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار