آغاز برداشت زعفران در نی‌ریز

نی ریز(پانا )- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از شروع  برداشت زعفران در نی ریز خبر داد و گفت پیش‌بینی می‌شود امسال، 450 کیلوگرم زعفران  از 75 هکتار زمین‌های زراعی برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش 10 درصدی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۳۷۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت زعفران در نی‌ریز

به گزارش اداره کل جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا بصیری اظهار کرد: عمده زعفران شهرستان در بخش پشتکوه(مشکان و دهچاه) تولید می‌شود و سطح کل این محصول 100هکتار بوده که 30 هکتار آن غیرمثمر است.
او با بیان اینکه متوسط برداشت زعفران شش کیلوگرم در هر هکتار است افزود: مدت زمان برداشت این محصول ۴۵ روز است و در این مدت زمینه ایجاد بیش از ۶هزار فرصت شغلی موقت در شهرستان فراهم می‌شود.
بصیری با اشاره به صدور اولین پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های زعفران فارس در نی‌ریز برای مزرعه احمد خسروپور زعفران کار نمونه استانی در سطح پنج هکتار، خاطرنشان کرد: تولید محصولات گواهی شده از اولویت های بخش کشاورزی است و مراجع مربوط پس از آزمایش های لازم، اقدام به صدور گواهی های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می‌کنند که صدور اولین گواهی ارگانیک انار و گواهی حد مجاز آلاینده پسته فارس در نی ریز نیز در همین راستا بوده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: کُلاله مهم‌ترین بخش گل زعفران بوده که به «سَرگل»، «پوشال» و «دسته» تقسیم می‌شود و مرغوبترین زعفران از «سرگل» بدست می‌آید که سرخ‌ترین قسمت آن است.
زعفران به دلیل طعم، بو و رنگ خاصی که دارد در صنعت غذا، شیرینی پزی، داروسازی و دیگر صنایع کاربرد دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار