نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان مطرح کرد:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل در پیشبرد صلح افغانستان

تهران (پانا) - نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند و از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل در پیشبرد صلح افغانستان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، خانم دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی درخصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، روز گذشته با محمد ابراهیم طاهریان، مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار تحولات جاری و وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و روند صلح در آن کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرفین دیدگاه‌های خود در مورد ابعاد مختلف گفت و گوهای درون افغانی را تشریح کردند.

در این ملاقات نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان بر لزوم ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان ملل و دبیر کل این سازمان در جهت کمک به پیشبرد گفت و گوهای درون افغانی و مشورت‌های بین المللی در خصوص افغانستان تاکید کرده و حمایت و آمادگی کشورمان برای همکاری با سازمان ملل در این ارتباط را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند حمایت کشورمان از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها را مورد تاکید قرار داد.

خانم لاینز نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان و تلاش‌های کشورمان برای کمک به حل مشکلات آن کشور، آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر جهت پیشبرد روند صلح و همکاری با کشورهای منطقه در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان را اعلام کرد.

در این ملاقات طرفین همچنین از افزایش خشونت‌ها در افغانستان در ظرف سه ماه گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونت و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار