پیش بینی برداشت 580 تن چای ترش در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد برداشت چای ترش از سطح ۷۲۵ هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شد و پیش بینی می شود 580 تن از این محصول برداشت شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی برداشت 580 تن چای ترش در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اردشیر شهرکی اظهار کرد: شهرستان های دلگان، نیکشهر، ایرانشهر، چابهار و مهرستان عمده مناطق کشت چای در سیستان و بلوچستان محسوب می شوند که بیش از ۹۰ درصد چای ترش استان در شهرستان دلگان تولید می شود.
وی با بیان اینکه برداشت این محصول تا اواسط آذرماه ادامه دارد، ادامه داد: از هر هکتار مزارع چای ترش سیستان و بلوچستان ۸۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می شود و براساس پیش بینی انجام شده در مجموع ۵۸۰ تن چای ترش در این استان برداشت خواهد شد.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان رتبه نخست تولید چای ترش را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به خواص چای ترش اظهار کرد: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c و در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر موثر است.
گفتنی است چای ترش با خواص منحصر به فرد خود باعث کاهش فشار و چربی خون به عنوان شایع ترین امراض می شود و در نتیجه انسان با مصرف آن عمری طولانی تر خواهد داشت.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار