این 5 استان منتظر بارش شدید باران باشند

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت بارش‌ در 5 استان شدت بیشتری خواهد داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
این 5 استان منتظر بارش شدید باران باشند

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور طی روزهای آینده به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۷ آبان) در شمال غرب، غرب، پاره‌ای از مناطق جنوب غرب، شمال خلیج فارس و دامنه جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: به‌تدریج با نفوذ جریان‌های سرد شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش باران آغاز خواهد شد و طی امروز بارش در گیلان، مناطقی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه شدت بیشتری خواهد داشت همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد علاوه بر این در دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی فردا شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال غرب کاهش می‌یابد و گستره آن به گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی می‌رسد همچنین طی روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود.

به گفته ضیاییان، در غرب لرستان، ایلام و غرب کردستان نیز مقدار بارش‌ها قابل توجه خواهد بود و طی روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی بعد ازظهر روز سه‌شنبه با کاهش فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور، بارش‌هایی در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و غرب سواحل دریای خزر رخ می‌دهد همچنین طی روز چهارشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی و بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیز نیمه ابری، گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده با حداقل دما ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار